Šéf Mercedesu Toto Wolff se domnívá, že tempo vítězného Maxe Verstappena ve VC Maďarska bylo tak přesvědčivé, že zbytek startovního pole formule 1 vypadá jako pole formulí 2. Nizozemec si na Hungaroringu dojel pro sedmé vítězství v řadě a Red Bull získal 12 výhru v řadě jako konstruktér.
Max Verstappen sice startoval z druhého místa, ale v první zatáčce byl na vnitřku a dokázal se dostat před Lewise Hamiltona, následně měl v cíli dvojnásobný mistr světa náskok necelých 34 sekund před druhým Landem Norrisem. Sergio Pérez, který startoval jako devátý, dokázal dojet na třetím místě a podtrhl skvělý výsledek Red Bullu. Rakouská stáj překonala rekord McLarenu v počtu vítězství v řadě, který je datovaný do sezóny 1988, s legendárním monopostem McLaren MP4/4.
Vzhledem k současnému výkonu, který Max Verstappen s monopostem Rb19 předvádí, šéf Mercedesu usoudil, že soupeři vypadají, jako kdyby jezdili v monopostech formulí 2. O Verstappenově vítězství, které bylo v letošní sezóně s největším náskokem v cíli, Toto Wolff pro Sky Sport řekl: „Je to meritokracie. Budeme bojovat, abychom se dostali zpátky a vyhrávali závody a šampionáty, ale dnes jste viděli, jaké tempo měl Max (Verstappen – pozn. red.) a to jsme viděli již v pátečních dlouhých jízdách. To je, kde jsou oni dobří. Je to jako pole monopostů formule 2 proti vozu formule 1. Odvedli nejlepší práci. V rámci předpisů prostě odvedli nejlepší práci.“
V neděli se zdálo, že Mercedes našel svoji rychlost až ke konci závodu, kdy měl lehčí auto. Na otázku, kan se podělo kvalifikační tempo, Rakoušan odpověděl: „Myslím si jistě, že včera (v sobotu – pozn. red.) to bylo mega Lewisovo kolo. V kvalifikaci jsme to pokazili s Georgem. Myslím si, že dnes jsme měli druhý nejrychlejší monopost, když se podíváte na časy na kolo a také na to, odkud se George probil. Ale prostě jsme na tom nevydělali. Ale když jsme u toho, vidíte, kde Verstappen zajíždí svá kola, a to musí být cíl, a ten je v tuto chvíli daleko.“
Toto Wolff dodal, že Lewis Hamilton prohrál nejenom kvůli špatnému startu, ale i kvůli tomu, že Mercedes potencionálně pokazil strategii pneumatik. „Start určitě hrál roli, ale víte, že se to může stát. Možná jsme také zvolili opatrnou strategii, možná až příliš opatrnou, a ke konci můžete vidět rozdíl v časech na kolo. Myslím, že jsme nabrali 15 sekund a na Peréze nám chybělo asi 1,9 sekundy a na Landa (Norrise – pozn. red.) jen čtyři sekundy nebo méně, a to si myslím, že jsme měli.“