Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché kritizuje ohebné zadní křídlo McLarenu, které v roce 2024 rozvířilo vody formule 1. Podle něj byly překročeny hranice pravidel, což ovlivnilo nejen závody, ale hlavně pořadí v Poháru konstruktérů.
McLaren se ocitl v centru pozornosti kvůli svému ohebnému zadnímu křídlu, které bylo na začátku sezóny nasazeno na okruzích s nízkým přítlakem. Největší kontroverze přišla během závodu v Baku, kde Oscar Piastri s tímto speciálním křídlem triumfoval. Záběry ukázaly, že horní rovina zadního křídla McLarenu MCL38 se ve vysokých rychlostech ohýbala natolik, že simulovala efekt systému DRS, což Australanovi poskytlo výraznou výhodu na rovinkách.
Po dohodě s FIA byla wokingská automobilka nucena tuto konstrukci stáhnout, ale pro technického ředitele Red Bullu Pierra Wachého je samotný fakt, že toto křídlo bylo vůbec nasazeno, nepřijatelný.
„Myslím, že šedé zóny v pravidlech jsou pro inženýry atraktivní, ale když vidím zadní křídlo McLarenu, je mi jasné, že je trochu více za hranou,“ řekl Waché pro Racing News 365. „Bez toho křídla by v Baku nevyhráli. Ovlivnilo to nejen závod, ale i celé pořadí šampionátu.“
Francouz dále poukazuje na to, že ono ohybné křídlo bylo rozhodující na tratích v Baku a Monze, kde Red Bull ztratil cenné body.
„Stejně jako inženýři musíme respektovat pravidla. Technické předpisy vyžadují, abyste prokázali, že jsou vaše řešení v souladu s pravidly,“ uvedl Waché a přirovnal situaci k rychlostním kontrolám na silnicích. „Když vás radar zachytí jen na dvou místech, mezi nimi můžete překročit rychlost, aniž by to někdo viděl. Ale to neznamená, že je to legální.“
Závěrem Waché zdůraznil potřebu férového přístupu: „Chceme stejné podmínky pro všechny. Pokud někdo hraje mimo pravidla, jako v případě McLarenu, je to frustrující.“