McLaren poodhalil, že monopost pro příští sezónu s názvem MCL38 se na datech ukazuje slibně. Data jsou srovnatelná s nasazením upgradů v polovině loňské sezóny, která oživila konkurenceschopnost týmu v roce 2023.
Tým z Wokingu v minulé sezóně zaznamenal jeden z nejpozoruhodnějších obratů v historii formule 1, když se z pozic, kdy horkotěžko bojoval o body dostal k pravidelným pódiovým umístěním. Ve druhé polovině ročníku 2023 se zároveň stal jedním z nejkonzistentnějších vyzyvatelů Red Bulu a rád by na svůj počin navázal i v roce 2024. Andrea Stella však brzdí velká očekávání a zdůrazňuje, že nejdůležitější je, aby byl vývoj vozu přirozený a nic se neuspěchalo.
„Ingredience se pomalu dávají dohromady. Musíme pracovat velmi pečlivě a dávat pozor na to, aby náš recept fungoval. Někdy můžete mít dobré ingredience, ale pokud nejste dobrý kuchař, nemusí tyto ingredience nutně přinést očekávaný výsledek,“ popsal Stella proces vývoje monopostu trochu z jiného úhlu pohledu. „To je jedna z hlavních oblastí, na které musíme se Zakem Brownem pracovat, abychom se ujistili, že tyto ingredience najdou správný způsob, jak vše dohromady zkombinovat. Zatím jsme s tím spokojeni,“ přiznal italský šéf týmu.
McLaren navíc v loňském roce spustil také svůj nový větrný tunel a přivedl do svého týmu špičkové osobnosti. Po špatném startu do předchozího ročníku se britská stáj rozloučila s technickým ředitelem Jamesem Keyem. Naopak k týmu se přidali David Sanchez z Ferrari a Rob Marshall z Red Bullu, kteří se od ledna podílí na vývoji auta.
Je samozřejmé, že bude chvíli trvat, než si vše sedne a bude bezproblémově fungovat, ale Andrea Stella prozradil, že je optimistický ohledně dat, která vykazuje nový monopost MCL38.
„Ano, včetně Roba a Davida máme dobrou strukturu zaměstnanců, ale také to bude vyžadovat určité přizpůsobení všech, také integraci nápadů, způsobu, jakým se oni dívají na vývoj vozu. Určitě nás čeká ještě poměrně hodně práce,“ vysvětlil Ital, který je v čele týmu z Wokingu od prosince 2022. „Velmi nás však povzbuzuje rostoucí tendence. Stále vidíme, i v tomto zimním období, že nás povzbuzuje vývoj vozu, který vidíme podobně jako jsme viděli před Rakouskem nebo před Singapurem. Potřebujeme udržet dynamiku tohoto vzestupu, ale také potřebujeme udržet dobrou práci, a především potřebujeme udržet naši dobrou kulturu, abychom se ujistili, že všichni budou držet pohromadě, spolupracovat tak, jak se nám to podařilo v roce 2023.“
Poté, co byl Andrea Stella jmenován šéfem týmu z McLarenu vyzařovala nová energie. Tuto proměnu cítil nejspíše i Lando Norris, který po podpisu prodloužení smlouvy hodně zmiňoval, jak tým pod Stellou dobře funguje. „Andrea sehrál v mém rozhodnutí obrovskou roli. Dodal mi víru, že na to máme, že máme na to vyhrávat závody a šampionáty. On v tom sehrál velmi velkou roli, ale je to o všech v týmu. Vždycky se chci ujistit, že mám kolem sebe dobrý tým,“ popsal britský jezdec.
O důležitosti Stelly promluvil i Zak Brown: „Andrea odvedl opravdu skvělou práci.“ Zmínil také fakt, že upgrady na MCL60, které tým přinesl na Red Bull Ring pochází od stejných lidí, kteří vyvíjeli už monopost pro Bahrajn. „Jsou to ti samí lidé, kteří nám dali auto v Rakousku, dali nám ho i v Bahrajnu. Ale co vám mohu říct, je, že lidé v Rakousku, to byl jiný tým. Andrea prostě odvedl skvělou práci, stanovil cíle, určil směr, vnesl jasno, šel příkladem.“
McLaren by svůj vůz MCL38 měl představit už ve středu 14. února. Svou jezdeckou sestavu má britská stáj pojištěnou minimálně do roku 2026, kdy vyprší kontrakt Piastrimu.