
Šestý závod letošní sezóny v Miami ovládl Oscar Piastri před Landem Norrisem a třetím Georgem Russellem. Během závodu byl třikrát aktivován virtuální safety car.
Začátek závodu proběhl oproti sprintu za suchých podmínek a start si zkušeně pohlídal Max Verstappen, který ale probrzdil do první zatáčky a musel se bránit Landovi Norrisovi, který v následujících esíčkách byl donucen vyjet mimo trať a propadl se na šestou pozici. Jack Doohan utrpěl defekt a pomalu se snažil dostat do boxů. Australan doplatil na kolizi z první zatáčky. Andrea Kimi Antonelli se ve 2. kole musel bránit dotírajícímu Oscaru Piastrimu než byl aktivován virtuální safety car kvůli monopostu Alpine, který zastavil ve 14. zatáčce a pro Jacka Doohana tak závod skončil předčasně.
Ke konci 3. kola byl závod znovu obnoven. Max Verstappen měl náskok přes 1,3 sekundy na druhý Mercedes. Oscar Piastri dokázal okamžitě vytvořit tlak na italského pilota Stříbrných šípů a ve 4. kole ho předjel a posunul se na druhou pozici. Lando Norris rovněž nezahálel a dostal se na pátou pozici.
Aston Martin v 6. kole informoval, že očekává hustý déšť za 20 kol. Uvidíme, jak se předpověď britské stáje kolem 26. kola vyplní. Mezitím Ředitelství závodu potvrdilo, že incident z prvního kola mezi Maxem Verstappenem a Landem Norrisem nebude vyšetřován. Brit ve službách McLarenu měl vynikající rychlost a už byl na čtvrtém místě před Georgem Russellem. Pilot Mercedesu se trápil na žlutých pneumatikách.
McLaren informoval své jezdce v 9. kole, že déšť má přijít již ve 14. kole. Lando Norris se opět posunul, tentokráte na třetí pozici. Ve stejném kole dostal hodiny Fernando Alonso, naštěstí pro něj se vyhnul všem bariérám a mohl pokračovat v závodě – jen se propadl na předposlední pozici.
V 10. kole začal Oscar Piastri vyvíjet tlak na vedoucího Maxe Verstappena. Lando Norris na vedoucí dvojici ztrácel jen 4 sekundy.
V 11. kole se musel Max Verstappen do první zatáčky bránit před rychlejším McLarenem. Zároveň šly vidět první kapky deště na kamerách. Čtyřnásobný mistr měl co dělat, aby Australana udržel za sebou. Ve 13. kole Max Verstappen ohlásil přes vysílačku, že jeho pneumatiky začínají klouzat.
Ve 14. kole Oscar Piatri zaútočil na hlavní rovince a do první zatáčky musel Max Verstappen být agresivní, byl pozdě na brzdách a široký – toho samozřejmě mistrovsky využil pilot McLarenu a přebral vedení v závodě. Nizozemec mezitím zanadával na své brzdy a okamžitě se musel chystat na defenzivu před dotírajícím Landem Norrissem. O kolo později zkusil Brit stejný útok jako jeho týmový kolega, ale čtyřnásobný mistr světa se poučil a do první zatáčky dokázal Landa Norrisse udržet za sebou. Oscar Piastri nelenil a odjel přes 3,5 sekundy.
V 17. kole náskok Australana byl již 5 sekund a Lando Norris konečně ukázal svoji agresivitu a dostal se před čtyřnásobného mistra světa, ale bylo to mimo trať. McLaren proto doporučil, aby přepustil pozici a pilot Red Bullu se tak vrátil na druhou pozici. O kolo později se britský pilot poučil a předjel Nizozemce čistě a udržel si druhou pozici. Ztráta na Oscara Piastriho činila přes 9 sekund.
V 19. kole George Russell hlásil, že na okruhu prší. Ve stejný čas se objevil v boxech Gabriel Bortoleto, který jako první zajel do boxů a Kick Sauber sázel na to, že déšť nebude tak silný. Možná si říkáte, kde je vlastně Ferrari? Piloti italské stáje neměli tempo a Charles Leclerc byl na osmém místě a Lewis Hamilton byl až jedenáctý.
Několik dalších pilotů stavělo v boxech pro suché pneumatiky – evidentně déšť nebude tak silný, jak se očekávalo. McLaren ve 26. kole oznamoval, že očekává pouze pár kapek deště, takže předpověď Aston Martinu ze začátku závodu se nevyplnila. Zároveň zastavil u svých mechaniků Andrea Kimi Antonelli, obul bílou sadu pneumatik, bohužel měl pomalejší zastávku kvůli projíždějícímu monopostu Willimasu a vrátil se na devátou pozici.
O kolo později na undercut Mercedesu reagoval Max Verstappen obul taktéž tvrdou sadu pneumatik a vrátil se před italského pilota.
Ve 28. kole jel najednou velmi pomalu Oliver Bearman a nakonec zastavil v zatáčce číslo 8 ve výjezdové zóně. Brit ztratil pohonnou jednotku a byl aktivován virtuální safety car. Toho příhodně využil Lewis Hamilton, který byl zrovna u nájezdu do boxové uličky, zastavil u svých mechaniků a přezul na žlutou sadu pneumatik. Brit se tak vrátil na desátou pozici.
Ostatní zajeli do boxů až ve 30. kole. V boxech byli piloti McLarenu, George Russell a Charles Leclerc. Brit se tak dokázal dostat na třetí pozici před Maxe Verstappena.
Carlos Sainz si krásně vyšlápl na svého bývalého týmového kolegu Charlese Leclerca a posunul se na sedmou pozici ve 32. kole. Williams byl rychlejší v závodním tempu než Ferrari. Júki Cunoda dostal penalizaci 5 sekund za překročení rychlosti v boxech.
Ve 33. kole aktivován virtuální safety car, již potřetí v tomto závodě. Způsobil ji Gabriel Bortoleto, který odstavil svůj monopost. O kolo později bylo opět odmávnuto zelenou vlajkou a toho okamžitě chtěl využít Charles Leclerc a dostal pod tlak Carlose Sainze. Když najeli do první zatáčky, Monačan se dokázal před Španěla dostat a toho využil i Lewis Hamilton, který otevřené dveře od pilota Williamsu neodmítl a posunul se na osmou pozici.
V 36. kole Lewis Hamilton naznačoval, že je rychlejší a Ferrari by mělo udělat týmovou režii. Charles Leclerc byl na tvrdých pneumatikách, Brit na středně tvrdé sadě. Italská stáj tomu nevyhověla a navrhla ať se drží v jeho DRS. To se sedminásobnému mistrovi světa moc nelíbilo. Až ve 39. kole proběhla týmová režie ve prospěch Lewise Hamiltona. Liam Lawson zajel do boxů a odstoupil ze závodu kvůli poškození z prvního kola. Podle Sky Sports byl Charles Leclerc informován o týmové režii až ve 39. kole, takže prodlení nebylo z jeho strany, ale ze strategického oddělení Ferrari.
Ve 41. kole Charles Leclerc žádal tým, ať Lewis Hamilton zrychlí, protože je v jeho špinavém vzduchu. Ve 45. kole Monačan byl nalepený na zadním křídle svého týmového kolegy. Ve 47. kole Charles Leclerc reportoval, že se mu přehřívají pneumatiky. Ferrari opět zvažovalo týmovou režii. Mezitím ve vedení Oscar Piastri udržoval 4 sekundový náskok na druhého Landa Norrise. Třetí George Russell ztrácel 31,5 sekund.
V 52. kole dostal Lewis Hamilton informaci, že má pozici vrátit Monačanovi. Brit ji vrátil v dalším kole. Charles Leclerc se tak zkusil stíhat Mercedes italského pilota.
Závodní inženýr Lewise Hamiltona informoval v 54. kole o náskoku na devátého Carlose Sainze a na to reagoval Brit sarkasticky slovy: „Toho mám taky pustit?“
Charles Leclerc nedostihl Andreu Kimiho Antonelliho, ale Lewis Hamilton měl co dělat, aby se ubránil v posledním kole Williamsu Carlose Sainze, který do něj lehce narazil. Španěl ztratil v cíli jen 0,391 tisícin sekundy na sedminásobného mistra světa.
Vítězem VC Miami se stal Oscar Piastri.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Ztráta v cíli |
1 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:28:51.587 |
2 |
Lando Norris |
McLaren |
+4.630s |
3 |
George Russell |
Mercedes |
+37.644s |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
+39.956s |
5 |
Alexander Albon |
Williams |
+48.067s |
6 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
+55.502s |
7 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+57.036s |
8 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+60.186s |
9 |
Carlos Sainz |
Williams |
+60.577s |
10 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
+74.434s |
11 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+74.602s |
12 |
Esteban Ocon |
Haas |
+82.006s |
13 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+90.445s |
14 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
+1 kolo |
15 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+1 kolo |
16 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+1 kolo |
NC |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
DNF |
NC |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
DNF |
NC |
Oliver Bearman |
Haas |
DNF |
NC |
Jack Doohan |
Alpine |
DNF |