Výsledky VC Číny: McLaren získal double před Russellem

Výsledky VC Číny: McLaren získal double před Russellem

Druhý závod letošní sezóny vyhrál Oscar Piastri, na druhém místě se umístil Lando Norris a třetí skončil George Russell. Za celý závod nevyjel na trať safety car a jediným, kdo odstoupil kvůli problémům s brzdami, byl Fernando Alonso. Po závodě byli diskvalifikováni Pierre Gasly, Charles Leclerc a Lewis Hamilton.

Rozdíl oproti kvalifikaci byl Liam Lawson, který nakonec startoval z boxové uličky. Jediní Lance Stroll, Oliver Bearman a Liam Lawson startovali na tvrdých pneumatikách, zbytek pole obul středně tvrdou sadu.

Vynikající start měl George Russell, který okamžitě zaútočil na vedoucího Oscara Piastriho. Australan dokázal ale do první zatáčky uhájit vedení. Start se taktéž povedl Landovi Norrisovi, který se probil na druhou pozici. Rovněž oba piloti Ferrari se dokázali dostat před Maxe Verstappena. Charles Leclerc měl štěstí, že po kontaktu s Lewisem Hamiltonem, mohl pokračovat v závodě bez zastávky v boxech, protože si poškodil přední křídlo.

Charles Leclerc prý ztratil 20 až 30 bodů přítlaku a dostal na výběr, jestli chce zastavit hned nebo přežije do první zastávky. Pilot Ferrari potvrdil, že vydrží do zastávky v boxech.

Ve 4. kole výrazně zpomalil Fernando Alonso, který přišel o brzdy. Španěl dokázal dojet do boxů a odstoupil ze závodu.

Sice měl Charles Leclerc poškozené přední křídlo, ale na rychlosti mu to neubralo, protože se držel do jedné sekundy za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Monačan v 10. kole dostal informaci, že přechází na plán B. Tomu však rozporoval a chtěl plán A. Ferrari muselo vyřešit, aby se oba jeho jezdci nezdržovali vzájemným soubojem.

První zastávky v boxech byly ve 12. kole, kdy zajeli do boxů jezdci ze středu pole – Cunoda, Ocon a Doohan.

Lewis Hamilton a Max Verstappen zajeli na konci 13. kola do boxů, nasadili tvrdou sadu pneumatik a vrátili se na desáté, respektive dvanácté místo. O kolo později reagovali Oscar Piastri a George Russell, oba měli bílou sadu pneumatik a vrátili se na čtvrtou a osmou pozici. Vedení přebral Lando Norris před Charlesem Leclercem.

Až na konci 16. kola zajeli Lando Norris a Charles Leclerc do boxů. Oba nasadili tvrdou sadu pneumatik. Monačan nakonec neměnil přední křídlo. Undercut vyšel Mercedesu, protože George Russell se dokázal dostat před Landa Norrise na třetí pozici.

Na začátku 18. kola si vzal Lando Norris pozici zpátky a dostal se před George Russella. Zároveň Charles Leclerc vytvářel tlak na Lewise Hamiltona.

Ve 20. kole dostal Lewis Hamilton informaci, že bude provedena týmová režie ve prospěch Charlese Leclerca v zatáčce číslo 14. Nicméně Brit chvíli rozporoval až do první zatáčky následujícího kola, kde pustil Monačana před sebe na čtvrtou pozici.

Charles Leclerc využil příležitosti a dokázal se dostat na jednu sekundu od George Russella ve 24. kole.

Ve 28. kole Lando Norris dostal informaci, že by potřebovali zrychlit, protože náskok na třetího George Russella byly necelé 3 sekundy. McLaren se tak snažil pojistit, aby neproběhl undercut nebo kdyby byla případná pomalá zastávka v boxech.

Posledním pilotem, který ještě nestavěl, byl Lance Stroll ve 33. kole.

Ve 35. kole piloti McLarenu dostali informaci, že George Russell zkusí dojet až do cíle s jednou zastávkou v boxech. Obecně se v této části závodu vyčkávalo, jestli někdo z top 5 se odhodlá ke druhé zastávce v boxech. To by vyvolalo řetězovou reakci.

Až na konci 36. kola zamířil konečně do boxů Lance Stroll a nasadil středně tvrdou sadu pneumatik – propadl se na čtrnáctou pozici. Kanaďan na bílých pneumatikách odjel 36 kol.

Lewis Hamilton na konci 37. kola zamířil ke druhé zastávce v boxech, nasadil opět bílou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici.

Oliver Bearman předváděl skvělé závodní tempo, protože se dokázal dostat ve 40. kole do top 10.

Max Verstappen s lehčím autem ožil a začal stahovat čtvrtého Charlese Leclerca ve 43. kole. Mezitím Lewis Hamilton sázel jedno rychlé kolo za druhým.

Júki Cunoda měl smůlu, protože měl poruchu předního křídla a musel ve 47. kole do boxů pro nový přední spoiler. Japonci na startovní rovince prostě přední klapka křídla nevydržela a odlomila se z jedné strany.

Lando Norris měl problém s brzdovým pedálem, jeho traťový inženýr se mu snažil vysvětlit problém a řekl mu, že nesmí moc tvrdě brzdit. Do konce závodu zbývalo 5 kol.

Jack Doohan dostal penalizaci v podobě 10 sekund za vytlačení Isacka Hadjara z tratě.

Max Verstappen v 52. kole byl už nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca, kterému jeho inženýr radil, co má vylepšit. Monačan mu odpověděl, že to poslouchá furt dokola a ví o tom. O kolo později zaútočil Max Verstappen do první zatáčky, povedlo se mu to a posunul se na čtvrtou pozici. Charles Leclerc se pokusil o protiútok, ale byl neúspěšný.

V předposledním kole byl Lando Norris informován, že situace s brzdovým pedálem je kritická. Brit se snažil dovést auto do cíle. V posledním kole ho velmi rychle stahoval George Russell. Pilot McLarenu to ale zvládl a dojel na druhém místě. Na třetího George Russella měl v cíli náskok pouhých 1,3 sekundy.

Vítězem závodu se stal Oscar Piastri.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Oscar Piastri McLaren 1:30:55.026
2 Lando Norris McLaren +9.748s
3 George Russell Mercedes +11.097s
4 Max Verstappen Red Bull +16.656s
5* Charles Leclerc Ferrari +23.211s
6* Lewis Hamilton Ferrari +25.381s
7 Esteban Ocon Haas +49.969s
8 Kimi Antonelli Mercedes +53.748s
9 Alexander Albon Williams +56.321s
10 Oliver Bearman Haas +61.303s
11* Pierre Gasly Alpine +67.195s
12 Lance Stroll Aston Martin +70.204s
13 Carlos Sainz Williams Mercedes +76.387s
14 Isack Hadjar Racing Bulls +78.875s
15 Liam Lawson Red Bull +81.147s
16 Jack Doohan Alpine +88.401s
17 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1 kolo
18 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1 kolo
19 Júki Cunoda Racing Bulls +1 kolo
NC Fernando Alonso Aston Martin DNF

* Charles Leclerc a Pierre Gasly byli diskvalifikováni z důvodu, že monoposty neměly minimální povinnou váhu. Lewis Hamilton byl diskvalifikován kvůli opotřebení desky podlahy – nedosahovalo minimální tloušťky.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *