Závod v Baku vyhrál Oscar Piastri, druhý se umístil Charles Leclerc a na třetím místě skončil George Russell. Závod byl dojet pod virtuálním safety carem kvůli kolizi v předposledním kole mezi Carlosem Sainzem a Sergiem Pérezem. McLaren tak přebral vedení v poháru konstruktérů!
Kvůli výměnně pohonné jednotky z pitlane startovali Lewis Hamilton a Esteban Ocon. Jediný Alex Albon nasadil tvrdé pneumatiky z top 10, všichni ostatní obuli středně tvrdou sadu.
Start si pohlídal zkušeně Charles Leclerc před Oscarem Piastrim. Naopak Carlos Sainz se propadl na čtvrtou pozici za Sergia Péreze. Lance Stroll musel po prvním kole do boxů – měl defekt po kontaktu s Júkim Cunodou.
Lando Norris již ve třetím kole byl na jedenáctém místě. Jeho týmový kolega mezitím vytvářel tlak na vedoucího Charlese Leclerca.
Ve 4. kole Júki Cunoda výrazně zpomalil, Japonec měl pravděpodobně technický problém po kolizi z prvního kola.
Oscar Piastri zvyšoval tlak na vedoucího Charlese Leclerca, ale po 6. kole dokázal Monačan zvýšit svůj náskok na 1,5 sekundy, takže Australan nemohl používat DRS systém.
Lando Norris v 8. kole se dokázal dostat do bodované desítky. O kolo později George Russell hlásil, že do levé bočnice nasál plastový sáček. Jeho závodní inženýr mu potvrdil, že situaci sledují.
Prvním pilotem v boxech byl Franco Colapinto, který zastavil na konci 10. kola. O kolo později na něj reagoval Fernando Alonso.
Na konci 12. kola zamířili do boxů Max Verstappen a George Russell. Oba obuli tvrdou sadu pneumatik a propadli se na desátou, respektive dvanáctou pozici. Mercedes zároveň povolal i Lewise Hamiltona.
O kolo později byl u svých mechaniků Sergio Pérez, nasadil bílou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. Mezitím závodní inženýr Carlose Sainze oznámil španělskému závodníkovi, že stále zůstávají na plánu A. Charles Leclerc navýšil svůj náskok na necelých 6 sekund.
Lando Norris se snažil zdržet Sergia Péreze v 15. kole, což se mu povedlo, protože Oscar Piastri zajel do boxů a vrátil se před mexického pilota. Australan nasadil tvrdou sadu pneumatik a byl čtvrtý. Ve stejném kole ze závodu odstoupil Júki Cunoda.
O kolo později byl v boxech Charles Leclerc, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Vedení přebral Carlos Sainz, který ale dostal okamžitě informaci, že na konci kola má zajet ke svým mechanikům. Španěl nasadil taktéž bílou sadu pneumatik a byl šestý.
Oscar Piastri vytvářel v 19. kole opět tlak na vedoucího Charlese Leclerca a na hlavní rovince se mu podařilo předjet Monačana! Tohoto souboje využívá i Sergio Pérez, který se na dvojici dotáhl.
První trojici dělilo necelých 1,5 sekundy v 22. kole. Mezitím Carlos Sainz se posunul na pátou pozici před Landa Norrise. O kolo později se Španěl posunul na čtvrtou pozici před Alexe Albona.
Max Verstappen si stěžoval, že mu nefungují pořádně brzdy – musel si dokonce zkrátit zatáčku.
Oscar Piastri i ve 28. kole odolával tlaku Charlese Leclerca. Sergio Pérez pak ztrácel 1 sekundu. Na začátku 29. kola se ale už pilot McLarenu musel bránit dotírajícímu Ferrari do první zatáčky.
Australský pilot odolával ve 31. kole obrovskému tlaku ze strany Charlese Leclerca. Na konci kola zajel do boxů Alex Albon a uvolnil za sebou vláček v podobě Landa Norrise, Maxe Verstappena a George Russella.
Ve 34. kole George Russell předjel Maxe Verstappena a Brit se tak posunul na šestou pozici.
Ve 36. kole dostal Charles Leclerc informaci, že má udělat opak toho, co udělá Oscar Piastri ohledně boxů. Ukázalo se, že to byl pokus, jak zmást McLaren. Oba piloti zůstali na trati. Sergio Pérez ztrácel již 2 sekundy.
Na konci 37. kola zajel do boxů poprvé Lando Norris, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.
Ve 40. kole stále první dvojice byla v rozsahu jedné sekundy. Australan předváděl neskutečné nervy a velmi dobrou jízdu. Ke trojici se stále ještě blížil Carlos Sainz.
5 kol do cíle byl rozdíl mezi prvními dvěma pouhé 0,5 sekundy. Závodní inženýr Charlese Leclerca ho povzbuzoval, že ať zabere. Ve stejném kole odstoupil Lance Stroll kvůli technickým problémům.
Na konci 47. kola Charles Leclerc ztratil 2 sekundy na Oscara Piastriho a musel se bránit Sergiu Pérezovi a Carlosu Sainzovi.
Na začátku 49. kola se musel Charles Leclerc bránit mexickému závodníkovi! Oscar Piastri měl náskok a mířil si pro vítězství! Lando Norris mezitím dokázal předjet Maxe Verstappena a posunul se na šestou pozici!
Sergio Pérez zaútočil v 50. kole do první zatáčky na Charlese Leclerca, který se nějakým zázrakem udržel před Mexičanem, toho hned využil Carlos Sainz a posunul se na třetí pozici. Následně ale došlo ke kontaktu mezi Carlosem Sainzem a Sergiem Pérezem a oba skončili ve zdi!
Na třetí pozici se tak posunul George Russell a byl aktivován virtuální safety car.
Vítězem závodu se stal Oscar Piastri!
McLaren přebral vedení v šampionátu konstruktérů!
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Oscar Piastri | McLaren | – | 25 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | +10.910 | 18 |
3 | George Russell | Mercedes | +31.328 | 15 |
4 | Lando Norris | McLaren | +36.143 | 13 |
5 | Max Verstappen | Red Bull | +1:07.098 | 10 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin | +1:25.468 | 8 |
7 | Alexander Albon | Williams | +1:28.396 | 6 |
8 | Franco Colapinto | Williams | +1:29.541 | 4 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | +1:32.401 | 2 |
10 | Oliver Bearman | Haas | +1:33.127 | 1 |
11 | Nico Hülkenberg | Haas | +1:33.465 | – |
12 | Pierre Gasly | Alpine | +1:57.189 | – |
13 | Daniel Ricciardo | RB | +2:26.907 | – |
14 | Kuan-jü Čou | Kick Sauber | +2:28.841 | – |
15 | Esteban Ocon | Alpine | +1 kolo | – |
16 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | +1 kolo | – |
17 | Sergio Pérez | Red Bull | +2 kola | – |
18 | Carlos Sainz | Ferrari | +2 kola | – |
DNF | Lance Stroll | Aston Martin | – | – |
DNF | Júki Cunoda | RB | – | – |