Šéf Williamsu James Vowles věří, že podpis smlouvy s Carlosem Sainzem může přilákat nové sponzory a celkově pozvednout portfolio partnerů. Záležet však bude i na výkonnosti samotného týmu.
V únoru vyvolalo rozhodnutí Lewise Hamiltona přestoupit k Ferrari šok ve světě formule 1. Britský jezdec strávil posledních deset let v Mercedesu a s týmem z Brackley získal šest titulů mistra světa.
Když bylo jasné, že Hamilton nahradí Sainze ve Ferrari, Španěl musel hledat místo pro následující ročník. Nakonec jej ulovil Williams. Britský tým se aktuálně nachází na deváté pozici v šampionátu týmů a v Sainzovi získal zkušeného závodníka, který ví, jaké to je vyhrávat závody.
„Skutečným komerčním přínosem všech týmů formule 1 je právě výkonnost. Pokud uděláte svůj vůz rychlejší, nebo pokud máte jezdce, kteří posouvají váš vůz, nebo jezdce, kteří se navzájem posouvají a posouvají vůz, tak vám to zase zajistí výsledky a příjmy od sponzorů. To je v podstatě tajná omáčka toho, jak řídit tým formule 1. Takže k tomu přistupujete jako ke startupu. Musíte vložit finance do jezdce, vlastně dvou jezdců, za okolností, o kterých víte, že budou tým posouvat vpřed,“ popsal James Vowles, který je šéfem stáje od ledna loňského roku. „Není to tak, že vám okamžitě, přes noc, zazvoní telefon a někdo vám nabídne 20 milionů. Tak to neprobíhá. Ale je to součást cesty, kterou se vydáváme.“
Williams v posledních letech pomalu buduje své portfolio sponzorů, což je pro tým, který se nachází na chvostu formule 1, těžký úkol, ale od Vowlesova příchodu dělá stabilní pokroky, které se setkávají s dlouhodobou vizí vybudovat z týmu opět špičkový tým.
Duracell a Komatsu jsou jen dva příklady velkých značek, které mají na stroji Williams čestné místo a Vowles věří, že Sainzův podpis může být faktorem, který pomůže uzavřít další sponzorské smlouvy.
„Mohu říci, že máme stávající sponzory, se kterými jednáme už několik měsíců. A pro ně může, ale nemusí být Sainz tím dalším spouštěčem, který nás ve vyjednávání dál posune. Sponzoři vědí trochu víc, než se dozvíte vy, z pochopitelných důvodů jsou součástí naší cesty. Přidali se k nám na této cestě o něco dříve než Carlos. Ale teď vidí, že když tyto informace předáte ostatním, připojí se k této cestě také. A to je pro mě vlastně ten největší přínos,“ sdělil Vowles.
James Vowles uzavřel svůj postoj zaměřený na výkonnost, který je důvodem, proč se Sainz i sponzoři chtějí připojit k projektu Williams.
„Ptáte se, proč se k nám Carlos přidal. On ví víc než vy, vidí to a věří tomu. A to je to hlavní. V tomto směru jsem důsledný. A sponzoři jsou na tom stejně. Takže to nezmění všechno ze dne na den, ale povede to k dalším úspěchům v budoucnu. Jsem si tím jistý. Ale je to aspekt založený na výkonnosti,“ řekl šéf Williamsu.