
Jako druhý jezdec vůbec měl možnost vyzkoušet nový Halo kokpit, tedy ochranu hlavy jezdce ve voze F1. A Sebastian Vettel je toho názoru, že prvek by měl být zaveden, pokud může ochránit zdraví jezdců.
V posledních letech jsme byli svědky dvou tragických událostí, při kterých jezdci zahynuli ve svých vozech po úderu do hlavy úlomkem z jiného vozu. Henry Surtees ve Formuli 2 zemřel po střetu s kolem soupeře, Justina Wilsona pak během závodu IndyCar zasáhl úlomek z jiného vozu, který pár sekund předtím havaroval. Nejsou to ale jediné hrůzné vzpomínky. Stačí vzpomenou na Felipeho Massu a kvalifikaci v Maďarsku, při které byl zasažen pružinou z jiného auta.
Smrt dvou zmíněných závodníků, ale také Julese Bianchiho, nutí organizátory Formule 1 přemýšlet o tom, jak jezdce v kokpitech jejich vozů více chránit. Jako první představilo svůj návrh Ferrari. Takzvaný „Halo“ kokpit si nejprve vyzkoušel Kimi Räikkönen a poté i Sebastian Vettel. Názory na novinku se různí, převládají ale ty skeptické.
Čtyřnásobný mistr světa Vettel pak „Halo“ kokpit také zhodnotil: „V první řadě je důležité, že výhled z auta není tolik omezený. Vidíme vše, co potřebujeme vidět,“ řekl německý pilot. „Myslím si, že celý systém ještě můžeme z hlediska estetiky vylepšit, pracujeme na tom v simulátoru a věřím, že evoluce se dočkáme už brzy,“ řekl dále.
„Souhlasím s tím, že to nevypadá moc hezky, že to není obrázek, na který jsme ve Formuli 1 v posledních letech zvyklí. Ale pokud to pomůže zvýšit bezpečnost a zachraňovat lidské životy, měli bychom podobný prvek zavést. Může být ošklivý jak jen chce, ale kdyby tu byl, třeba by zachránil Henryho Surteese a Justina Wilsona,“ dodal pilot Ferrari.