Jak Lewis Hamilton tak i Sebastian Vettel připustili, že nevylučují po vypršení svých smluv odchod z královny motorsportu. Brit dokonce prozradil, že by se nebránil ani přestupu do Formule E.
Kontrakt německého závodníka s Ferrari vyprší v roce 2020. O rok později by měly vejít v platnost nové regule, a ty budou stěžejním bodem při rozhodování Vettela o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
„Smlouvu mám do roku 2020. Jsem si jistý, že ještě tento a příští rok budu závodit. Potom netuším, co se stane s pravidly. To neví doposud nikdo. Každopádně tu nemůžu sedět a říci, že Formuli 1 neopustím, jen pokud budu moci být nadále pilotem F1,“ odhalil své záměry 31 letý rodák z Heppenheimu v rozhovoru pro Sunday Times.
Vettel otevřeně kritizuje současnou podobu šampionátu, především mu chybí osmiválcové motory, baterie patří do ovladače, nikoliv do vozu F1 a pomocníka pro předjíždění DRS by nejraději odstranil.
Formule 1 je spíše show a byznys než sport
Liberty Media se snaží všemi prostředky dostat Formuli 1 blíže k divákům – aktivita na sociálních sítích či fanouškovské festivaly v centrech velkých měst. Podle Vettela to však Američané už poměrně přehání.
„Mnohé z hodnot, které kdysi existovali, už existují jen částečně. Formule 1 je spíše show a byznys než sport. To se možná dá říci i o jiných sportovních odvětvích, ale tam to nemá takový vliv na sportovce samého jako u nás.“
V úterý po Velké ceně Bahrajnu se v Londýně sešla Strategická skupina F1, která projednávala formu pravidel pro sezónu 2021 a dále. Pilot Ferrai však má pocit, že tvorbou nových regulí, které jsou drahé, ale ničemu nepomůžou, ztrácejí zbytečně příliš času a energie.
Hamilton zvažuje přestup od Formule E
Zatímco jeho německý rival přestup do elektrické série vehementně odmítá, Lewis Hamilton zájem o tento ještě zatím poměrně mladičký šampionát projevil „Je to něco, o čem uvažuji,“ připustil v rozhovoru pro The Sun v rámci oslav 125 let Mercedesu v motorsportu, které se konaly v Silverstonu.
Brit si vyzkoušel jak vůz německého šampionátu cestovních vozů DTM z 90. let, tak i legendární Mercedes W 196.
Toto and @LewisHamilton, together on track in 90s @MercedesBenz DTM cars… now that was FUN! 😁👏#MBClassic @MB_Museum pic.twitter.com/vMYuT6mxPK
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 5, 2019
Jeho krajan a loňský šampión Gary Paffett přestoupil letos do Formule E, ve které hájí barvy týmu HWA. „Vyrůstal jsem ve stejné čtvrti jako Gary Paffett. Je trochu starší než já a teď jezdí ve Formuli E. To bude budoucnost.“
Nicméně se zdá, že až tak horké to s novou výzvou nebude: „Dokud budu soustředěný a zdravý, zůstanu ve Formuli 1. Závodím od mých osmi let. Až jednou skončí moje kariéra ve Formuli 1, budu mít strašné abstinenční příznaky. Tak je to u každého závodníka, který se závoděním skončí. Ale mám ještě další možnosti. Myslím, že budu moci jezdit i v jiných sériích.“
35 letý pilot Stříbrných šípů si je dobře vědom, že čím je člověk starší, tím je všechno náročnější. Ovšem Fernando Alonso a Kimi Räikkönen jsou živoucími příklady toho, že věk o vaší kondici vždy nerozhoduje.
„Čím starší jste, tím je náročnější se motivovat a zůstat soustředěný. Pak musíte najít něco, co děláte rádi. Takže, kdo ví? Možná je to (Formule E) v budoucnosti skutečně série, ve které budu moci ještě ukázat své schopnosti,“ uzavřel Hamilton, jehož slova citoval německý portál e-formel.de.