
Vítězem Velké ceny Číny se stal Lewis Hamilton, který tak překazil dominanci stáje Red Bull, konkrétně Sebastiana Vettela. Ten závod dokončil na druhém místě.
Start do třetího podniku letošního ročníku vozů Formule 1 byl velmi zajímavý, většina fanoušků rychlých kol totiž očekávala, že Sebastian Vettel si svou první příčku pohlídá a opět bude budovat náskok na čele. To se ale nestalo, hned na startu závodu se totiž německý šampión propadl až za oba vozy týmu McLaren, navíc ještě musel bránit svou pozici před dorážejícím Nicem Rosbergem. Jinak se ale start obešel bez výrazných strkanic a všichni závodníci tak mohli ve Velké ceně Číny pokračovat.
O první výrazné vzrušení se v 10. kole postaral Jaime Alguersuari, když se se svým vozem Toro Rosso pohyboval po čínském okruhu bez zadního kola. Několik zatáček se mu to dařilo, ovšem poté musel svůj vůz odstavit a stal se prvním odstupujícím pilotem.
V kole jedenáctém jsme se dočkali prvních zastávek v boxech, ke svým mechanikům zamířil Michael Schumacher i Mark Webber. O tři kola později se třetí Vettel vzpamatoval a stáhl náskok obou stříbrných šípů, podařilo se mu dokonce dostat před Hamiltona. V témže kole zamířil společně s německým závodníkem také do boxů Jenson Button, který se dopustil neuvěřitelné chyby. Nezajel totiž ke svým mechanikům, ale k mechanikům Red Bullu. Ti pochopitelně radost neměli, ale Jenson Button se opět rychle pakoval a popojel o garáž dál, kde se mu dostalo lepšího přijetí. Byl to ale moment, který rozhodl o tom, že Sebastian Vettel se vrátil zpět na první příčku.
Závod se dostal do své klidnější fáze, sledovat jsme mohli především souboj Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Španěl se před německou legendu dostal až po několika kolech soubojů na konci dlouhé rovinky čínského okruhu. Ve 45. kole jsme mohli být svědky zajímavého souboje mezi Felipe Massou a Lewisem Hamiltonem, britský pilot se před závodníka Ferrari dostal na cílové rovince.
K zajímavému finiši se nám schylovalo v posledních kolech závodu, kdy Lewis Hamilton rapidně stahoval prvního Sebastiana Vettela, jejich rozestup byl sedm kol před koncem asi sekundu a půl a britský pilot se k prvnímu Red Bullu stále přibližoval, zatímco na třetí příčce jel Jenson Button, který si musel dávat pozor na útoky ze strany Massy a Rosberga. V 52. kole šel na první místo právě britský pilot, což bylo prakticky čtyři kola před koncem a čekalo se, co s tím ještě dokáže provést Sebastian Vettel. Jenže okamžitě po propadu na druhou příčku začal německý pilot ztrácet a zdálo se, že o vítězi Velké ceny je rozhodnuto.
V samotném závěru závodu se Mark Webber ještě dokázal probojovat na čtvrtou příčku před Nica Rosberga a navíc se začal dotahovat na třetího Jensona Buttona. Britského závodníka se Marku Webberovi podařilo předjet a australský závodník se tak z osmnácté příčky na startu dostal na stupně vítězů. Brit Hamilton se nakonec opravdu stal vítězem Velké ceny Číny, druhé místo obsadil Sebastian Vettel a třetí dojel Mark Webber, oba na vozech Red Bull. Pětici nejlepších uzavřel čtvrtý Button a pátý Rosberg. Až za nimi se nachází piloti stáje Ferrari.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 25 | Vítěz | 56 | |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 | + 5.1 | 56 | |
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 15 | + 7.5 | 56 | |
4 | 4 | Jenson Button | McLaren | 12 | + 10.0 | 56 | |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 10 | + 13.4 | 56 | |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 8 | + 15.8 | 56 | |
7 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 6 | + 30.6 | 56 | |
8 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 4 | + 31.0 | 56 | |
9 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 2 | + 57.4 | 56 | |
10 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1 | + 63.2 | 56 | |
11 | 15 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 68.7 | 56 | |
12 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 0 | + 72.7 | 56 | |
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | + 90.1 | 56 | |
14 | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | + 90.6 | 56 | |
15 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | + 1 Kolo | 55 | |
16 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 1 Kolo | 55 | |
17 | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 0 | + 1 Kolo | 55 | |
18 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 1 Kolo | 55 | |
19 | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 0 | + 1 Kolo | 55 | |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 2 Kola | 54 | |
22 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 2 Kola | 54 | |
23 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | + 2 Kola | 54 | |
RET | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | Kola | 9 |