VC Číny si podmanil Max Verstappen před Landem Norrisem

VC Číny si podmanil Max Verstappen před Landem Norrisem

Pátý závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Sergio Pérez. Během závodu byl dvakrát aktivován safety car.

Start si pohlídal Max Verstappen, ale musel se urputně bránit před Fernandem Alonsem, který se dokázal dostat před Sergia Péreze. Následně si nizozemský pilot vybudoval náskok okolo 3 sekund a začal se vzdalovat zbytku pole.

V 5. kole se na druhou pozici vrátil Sergio Pérez, který se dokázal dostat před Fernanda Alonsa.

Do předposlední zatáčky v 6. kole Lando Norris zaútočil na Fernanda Alonsa a posunul se na třetí pozici.

Na začátku 9. kola do první zatáčky zaútočil Charles Leclerc na George Russella a posunul se na šestou pozici. Zároveň do boxů zajeli první piloti – Nico Hülkenberg, Júki Cunoda a Kuan-jü Čou. Na to o kolo později reagovali jezdci z druhé části pole a zajeli ke svým mechanikům.

V 11. kole se Charles Leclerc prohnal kolem Oscara Piastriho, mezitím Fernando Alonso a  George Russell zamířili do boxů – nasadili středně tvrdou sadu pneumatik, vrátili se na desátou a jedenáctou pozici.

Ve 14. kole zamířili do boxů oba jezdci Red Bullu, nasadili tvrdou sadu pneumatik. Max Verstappen se vrátil na čtvrtou pozici, Sergio Pérez na šestou. Do vedení se dostal Lando Norris.

V 16. kole se Max Verstappen prohnal kolem Charlese Leclerca, který ještě nestavěl. Na konci kola zamířil do boxů Oscar Piastri, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici. Monačan dostal otázku, jestli je možný plán D – Ferrari zkusí jednu zastávku v boxech.

V 17. kole byl u svých mechaniků Carlos Sainz, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na desátou pozici.

V 19. kole si Max Verstappen převzal zpátky vedení od Landa Norrise.

V 21. kole žluté vlajky, které způsobil Valtteri Bottas v zatáčce číslo 11 – Fin jen oznámil, že mu odešel motor. Až o kolo později byl aktivován virtuální safety car. Do boxů okamžitě zamířil Charles Leclerc, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Bohužel Lando Norris byl za vjezdem boxů, když byl aktivován VSC. Až o kolo později britský pilot McLarenu zajel ke svým mechanikům – obul bílou sadu pneumatik a propadl se na třetí pozici.

Teprve v 23. kole byl aktivován klasický safety car, protože maršálové nemohli pohnout s monopostem Sauberu. Do boxů okamžitě zamířili jezdci Red Bullu. Oba obuli tvrdou sadu pneumatik. Max Verstappen udržel vedení, Sergio Pérez se propadl na čtvrtou pozici. V boxech byl taktéž Fernando Alonso, který zariskoval a nasadil červenou sadu pneumatik. Dále převážně jezdci z druhé části pole.

V 25. kole byl ještě v boxech Oscar Piastri, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici.

Lando Norris dostal informaci že v top 6 se očekává, že všichni zkusí dojet až do cíle kromě Fernanda Alonsa, který bude muset stavět. Na konci 26. kola zajel do boxů safety car a závod byl restartován. Max Verstappen si zkušeně pohlídal vedení.

Z opakovaných záběrů se ukázalo, že Lance Stroll narazil do Daniela Ricciarda v předposlední zatáčce před restartem. Kanaďan si poškodil přední křídlo a zamířil do boxů.

Júki Cunoda odstupuje ze závodu – měl poškozené zavěšení pravého zadního kola po kontaktu s Kevinem Magnussenem. Dánský pilot následně zamířil do boxů kvůli výměně předního křídla.

Aktivován znova safety car. Daniel Ricciardo reportoval, že má poškozenou podlahu.

Až na konci 31. kola zajel do boxů safety car a závod byl opět restartován, tentokráte bez incidentu. Max Verstappen si opět pohlídal vedení.

Logan Sargeant dostal penalizaci v podobě 10 sekund za porušení pravidel ohledně safety caru. Lance Stroll a Kevin Magnussen dostali stejný typ penalizace za způsobenou kolizici. Daniel Ricicardo zajel do boxů a pro něj závod skončil taky, protože po kolizi měl poškozený difuzor.

Na konci 35. kola byl v boxech Lance Stroll a odpykal si penalizaci. Kanaďan na to jen uvedl, že to je snad vtip.

Max Verstappen byl ve vedení, za ním byl Lando Norris se ztrátou 3 sekund a pak byla mezera další 3,5 sekundy na Charlese Leclerca, který se bránil před Sergiem Pérezem.

Ve 39. kole Sergio Pérez předjel Charlese Leclerca posunul se na třetí pozici.

Fernando Alonso zamířil do boxů v 44. kole, obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na dvanáctou pozici. Španěl se postupně probojovával polem a i šestý Carlos Sainz dostal upozornění, že na konci závodu by ho mohl dostihnout pilot Aston Martinu.

Vítězem závodu se stal Max Verstappen.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli Počet bodů
1 Max Verstappen RED BULL 1:40:52.554 25
2 Lando Norris MCLAREN +13.773s 18
3 Sergio Pérez RED BULL +19.160s 15
4 Charles Leclerc FERRARI +23.623s 12
5 Carlos Sainz FERRARI +33.983s 10
6 George Russell MERCEDES +38.724s 8
7 Fernando Alonso ASTON MARTIN +43.414s 7
8 Oscar Piastri MCLAREN +56.198s 4
9 Lewis Hamilton MERCEDES +57.986s 2
10 Nico Hülkenberg HAAS +60.476s 1
11 Esteban Ocon ALPINE +62.812s 0
12 Alexander Albon WILLIAMS +65.506s 0
13 Pierre Gasly ALPINE +69.223s 0
14 Kuan-jü Čou KICK SAUBER +71.689s 0
15 Lance Stroll ASTON MARTIN +82.786s 0
16 Kevin Magnussen HAAS +87.533s 0
17 Logan Sargeant WILLIAMS +95.110s 0
NC Daniel Ricciardo RB DNF 0
NC Júki Cunoda RB DNF 0
NC Valtteri Bottas KICK SAUBER DNF 0

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →