Poslední závod před letní přestávkou původně vyhrál George Russell, druhý se umístil Lewis Hamilton a na třetím místě skončil Oscar Piastri. Během závodu nevyjel na trať safety car a Stříbrné šípy tak získaly dvojité vítězství. George Russell následně po závodě nesplnil minimální váhový limit a byl diskvalifikován. Vítězem se tak stal dodatečně Lewis Hamilton.
Carlos Sainz byl jediný z top 10, který startoval na jiné než středně tvrdé sadě pneumatik. Španěl obul bílou sadu.
Start závodu si pohlídal Charles Leclerc a za ním probíhala tvrdá bitva mezi Sergiem Pérezem a Lewisem Hamiltonem. Vítězně vyšel ze souboje Brit. Max Verstappen byl po prvním kole na devátém místě.
Lewis Hamilton již ve třetím kole zaútočil na Charlese Leclerca a přebral vedení v závodě. Mezitím Kuan-jü Čou zpomalil a ohlásil, že má technický problém, pravděpodobně s hydraulikou. Číňan řekl, že se pokusí vrátit do boxů a závod pro něj tak skončil.
Startovní pole bylo i v pátém kole docela u sebe. Osmý Max Verstappen ztrácel na vedoucího Leiwse Hamiltona necelých 6 sekund.
Lewis Hamilton si dokázal vybudovat náskok necelých 2 sekund na druhého Charlese Leclerca. Carlos Sainz prozatím těžil ze své volby pneumatik, protože byl na šestém místě se ztrátou necelých 6,5 sekundy na vedoucí Mercedes.
Prvním pilotem v boxech byl na konci 7. kola Nico Hülkenberg. Další zamířili na konci 8. kola ke svým mechanikům.
Na konci 10. kola zamířili do boxů George Russell a Max Verstappen. Oba nasadili tvrdou sadu pneumatik a vrátili se na třináctou, respektive čtrnáctou pozici.
O kolo později reagovali na undercut Lewis Hamilton, Sergio Pérez a Oscar Piastri. Všichni nasadili bílou sadu pneumatik. Do vedení se vrátil Charles Leclerc.
George Russell dokázal se undercutem dostat před Oscara Piastriho, ale Australan se ve výjezdovém kole vrátil před pilota Mercedesu.
Až na konci 12. kola byl v boxech Charles Leclerc, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se za Lewise Hamiltona. Vedení přebral Carlos Sainz.
Pořadí na konci 13. kola bylo: Sainz, Norris, Alonso, Hamilton, Leclerc, Piastri, Pérez, Russell a Verstappen. První tři ještě nestavěli. Oscar Piastri dokázal předjet Mexičana a posunul se na virtuální třetí pozici za Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Následně zajel ke svým mechanikům Fernando Alonso.
V 15. kole si Lance Stroll stěžoval na svoji maximální rychlost na rovinkách. Ve stejném kole konečně zamířil ke svým mechanikům Lando Norris, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici.
Vedoucí Carlos Sainz měl namále, kdy byl lehce široký mimo trať.
V 17. kole Max Verstappen dostal informaci, že má se pokusit zaútočit na šestého George Russella.
Carlos Sainz měl v 19. kole diskuzi, jestli nezkusit pouze jednu zastávku v boxech. Španěl prohlásil, že chce ještě pár kol zůstat na trati. Pilot Ferrari tak zastavil až na konci 20. kola, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici. Vedení přebral zpátky Lewis Hamilton.
George Russell dokázal ve 21. kole předjet Sergia Péreze a posunul se na čtvrtou pozici. Mexičan byl okamžitě pod tlakem od svého týmového kolegy Maxe Verstappena. Red Bull to vyřešil tak, že Sergia Péreze povolal do boxů, nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na osmou pozici.
Ve 23. kole Lando Norris dojel pátého Maxe Verstappena a začal vyvíjet tlak na trojnásobného mistra světa.
Na konci 25. kola zajel ke druhé zastávce Charles Leclerc, nasadil tvrdou sadu pneumatiku a vrátil se na sedmou pozici. Monačan měl lehce pomalejší zastávku v boxech.
O kolo později reagoval na undercut Lewis Hamilton, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se před Charlese Leclerca. Do vedení se dostal Oscar Piastri. Mezitím George Russell zjišťoval, jestli je možná pouze jednozastávková strategie.
Na konci 28. kola zamířili podruhé do boxů Max Verstappen a Carlos Sainz. Pilot Red Bullu obul středně tvrdou sadu pneumatik, Španěl tvrdou.
Na začátku 30. kola zajel ke svým mechanikům Lando Norris, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na sedmou pozici. Ve stejném kole proběhla týmová režie v Red Bullu ve prospěch Maxe Verstappena, který se tak posunul na pátou pozici.
O kolo později byl v boxech Oscar Piastri, nedobrzdil přesně u svých mechaniků a proto zastávka trvala 4,4 sekundy. Australan nasadil tvrdou sadu pneumatik a propadl se na čtvrtou pozici. Rovněž Lando Norris dokázal předjet Sergia Péreze a posunul se na šestou pozici.
Ve 32. kole vedoucí George Russell dostal otázku, jestli chce zůstat na trati, Brit odpověděl kladně. Mezitím Lando Norris dostal informaci, že může tlačit na pneumatiky. Na to musel reagovat Max Verstappen a rovněž zrychlil své tempo.
Ve 35. kole zaútočil Oscar Piastri na Charlese Leclerca, Monačan prozatím útok odolal. O kolo později byl už úspěšnější a pusunul se na třetí pozici.
Lewis Hamilton postupně stahoval vedoucího George Russella.
Ve 39. kole se prohnal kolem Sergia Péreze Carlos Sainz a posunul se na sedmou pozici. Na konci 40. kola Lewis Hamilton byl pod 1 sekundou za vedoucím Georgem Russellem. Mercedes neprovedl týmovou režii a nechal oba piloty závodit.
Ve 42. kole sedminásobný mistr světa naznačil útok na svého týmového kolegu, nicméně do boje se rychle přibližoval i Oscar Piastri. Na konci kola zajel do boxů Sergio Pérez, který se pokusil vzít bod za nejrychlejší kolo závodu.
Do posledního kola najížděla první trojice víceméně dohromady.
Vítězem se stal díky jednozástávkové strategii George Russell! Nicméně po závodě se ukázalo, že Brit nesplnil váhový limit a byl diskvalifikován.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Počet kol |
Čas |
Počet bodů |
---|---|---|---|---|---|
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
44 |
+0.526s |
25 |
2 |
Oscar Piastri |
McLaren |
44 |
+1.173s |
18 |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
44 |
+8.549s |
15 |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
44 |
+9.226s |
12 |
5 |
Lando Norris |
McLaren |
44 |
+9.850s |
10 |
6 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
44 |
+19.795s |
8 |
7 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
44 |
+43.195s |
7 |
8 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
44 |
+49.963s |
4 |
9 |
Esteban Ocon |
Alpine |
44 |
+52.552s |
2 |
10 |
Daniel Ricciardo |
RB |
44 |
+54.926s |
1 |
11 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
44 |
+63.011s |
0 |
12 |
Alexander Albon |
Williams |
44 |
+63.651s |
0 |
13 |
Pierre Gasly |
Alpine |
44 |
+64.365s |
0 |
14 |
Kevin Magnussen |
Haas |
44 |
+66.631s |
0 |
15 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
44 |
+70.638s |
0 |
16 |
Júki Cunoda |
RB |
44 |
+76.737s |
0 |
17 |
Logan Sargeant |
Williams |
44 |
+86.057s |
0 |
18 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
44 |
+88.833s |
0 |
NC |
Kuan-jü Čou |
Kick Sauber |
5 |
DNF |
0 |
DSQ |
George Russell |
Mercedes |
44 |
– |
0 |