Vítězem závodu na Red Bull Ringu se stal Max Verstappen, druhý dojel Charles Leclerc a na třetím místě skončil Sergio Pérez. Poprvé od VC Miami vedl závod někdo jiný kromě Maxe Verstappena (který vedl celkově 249 kol v kuse), konkrétně se to podařilo Charlesu Leclercovi. Ferrari získalo pódiové umístění s číslem 800.
Kvůli výměně součástí na monopostech startovali z boxové uličky Kevin Magnussen a Nyck de Vries.
Start si do první zatáčky pohlídal Max Verstappen, nicméně Charles Leclerc se pokusil zaútočit na Nizozemce ve třetí a čtvrté zatáčce, ale vedení si dvojnásobný mistr pohlídal. Na konci prvního kola byl aktivován safety car kvůli úlomkům karbonu v první zatáčce, kde si poškodil přední křídlo Júki Cunoda, který následně ve čtvrté zatáčce skončil ve štěrku. Dokázal se z něho vyhrabat a rozjet. Japonec zamířil do boxů na výměnu předního spoileru.
Na konci třetího kola zajel do boxů safety car, pořadí se po restartu na čele nezměnilo a postupně Max Verstappen ujížděl zbytku pole. V 9. kole začalo Ferrari zvažovat týmovou režii ve prospěch třetího Carlose Sainze, který byl o něco rychlejší oproti Monačanovi. Stratégové následně řekli Španělovi, že se stále drží původního plánu a nemá útočit na druhé Ferrari.
V 11. kole Sergio Pérez se docela agresivně dostal před George Russella na jedenáctou pozici. Mexičan se relativně rychle probíjel polem vpřed.
Nico Hülkenberg ve 14. kole ztratil výkon a musel svůj monopost odstavit, byly vyvěšeny žluté vlajky v sektoru 1 a 2, následně byl aktivován virtuální safety car. Lewis Hamilton a Lando Norris využili příležitosti a zajeli do boxů pro bílé pneumatiky. K mechanikům taktéž zajel střed pole. O kolo později zastavili v boxech oba piloti Ferrari, ale měli pomalé zastávky v boxech, nasadili středně tvrdou sadu pneumatik. V půlce 16. kola byly vyvěšeny zelené vlajky a opět se závodilo.
Lewis Hamilton a Júki Cunoda dostali penalizaci 5 sekund za překročení traťových limitů. Carlos Sainz sice byl zdržen v boxech, ale postupně předjel Landa Norrise, Lewise Hamiltona a Sergia Péreze a vrátil se na třetí pozici.
Lewis Hamilton se snažil předjet Sergia Péreze, který stále nestavěl, ale Mexičan dokázal dobře pozicovat svůj monopost. Mezitím probíhaly souboje ve středu pole. Brit si neustále stěžoval, že Red Bull nedodržuje limity tratě.
Na konci 24. kola zamířil do boxů z vedení Max Verstappen, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na třetí místo za obě Ferrari. Esteban Ocon taktéž dostal penalizaci 5 sekund za překročení limitů tratě. O kolo ppozději byl v boxech Sergio Pérez.
Max Verstappen se moc nepáral o ve 26. kole předjel Carlose Sainze. Ve 28. kole dokázal předjet Lando Norris čtvrtého Lewise Hamiltona.
Další penalizace v podobě 5 sekund za překročení traťových limitů byla pro Carlose Sainze. Týmy začaly speciálně upozorňovat jezdce na traťové limity, aby se snažili zůstat mezi bílými čárami v zatáčkách 9 a 10. Zároveň Charles Leclerc dostal zajímavou otázku, že je degradace vyšší než se očekávalo a jestli si troufne na 3 zastávky v boxech. Na to Monačan jednoduše reagoval, že ne.
Ve 35. kole si do třetí zatáčky Max Verstappen přebral vedení zpátky od Charlese Leclerca. Pátým potrestaným pilotem za překročení traťových limitů byl Alex Albon. Kolem 42. kola začaly druhé zastávky v boxech.
Nyck de Vries a Pierre Gasly dostali taktéž 5 sekund penalizaci. Na konci 46. kola zamířil do boxů Carlos Sainz, odpykal si penalizaci, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici za Landa Norrise, nicméně s Britem si velmi rychle poradil a posunul se na čtvrtou pozici. Na začátku 48. kola byl u svých mechaniků i Charles Lecerc, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vratil se na třetí pozici.
Max Verstappen zastavil v boxech podruhé na začátku 50. kola, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se do vedení. O kolo později byl v boxech i Sergio Pérez, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici.
Sergio Pérez se v 56. kole dostal před čtvrtého Landa Norrise a začal dohánět třetího Carlose Sainze. Španěl odváděl neskutečnou práci pro svého týmového kolegu, protože dokázal se úspěšně bránit Mexičanovi. Až v 62. kole se dokázal Sergio Pérez dostat na třetí pozici.
V posledních kolech závodu se bojovalo na konci pole, konkrétně boj o sedmnáctou pozici. Na konci 69. kola zamířil do boxů Max Verstappen, obul červenou sadu pneumatik a pokusil se zajet nejrychlejší kolo závodu.
Max Verstappen se stal vítězem závodu a v posledním kole zajel nejrychlejší kolo závodu a v Rakousku začaly oranžové oslavy.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 1:25:33.607 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +5.155s |
3 | Sergio Pérez | RED BULL | +17.188s |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | +21.377s |
5 | Lando Norris | MCLAREN | +26.327s |
6 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +30.317s |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +39.196s |
8 | George Russell | MERCEDES | +48.403s |
9 | Pierre Gasly | ALPINE | +57.667s |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +59.043s |
11 | Alexander Albon | WILLIAMS | +69.767s |
12 | Esteban Ocon | ALPINE | +1 kolo |
13 | Logan Sargeant | WILLIAMS | +1 kolo |
14 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +1 kolo |
15 | Nyck De Vries | ALPHATAURI | +1 kolo |
16 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kolo |
17 | Oscar Piastri | MCLAREN | +1 kolo |
18 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +1 kolo |
19 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 kolo |
NC | Nico Hülkenberg | HAAS | DNF |