Strategickou bitvu v Texasu vyhrál těsně Max Verstappen

Strategickou bitvu v Texasu vyhrál těsně Max Verstappen

Devatenáctý závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lewis Hamilton a na třetím místě skončil Lando Norris. Max Verstappen získal 50. vítězství ve své kariéře.

Změna na startovním roštu oproti kvalifikaci byla, že oba jezdci Aston Martinu a Haasu odstartovali z boxové uličky. Oba týmy se rozhodly pro úpravu monopostů a tím porušily pravidla parc fermé.

Vynikající start měl Lando Norris, který se dostal před Charlese Leclerca. Na třetí pozici se posunul Carlos Sainz. Lando Norris na konci prvního kola měl náskok necelé 2 sekundy před jezdci Ferrari. Max Verstappen byl na páté pozici.

Ve čtvrtém kole předjel Lewis Hamilton Carlose Sainze a posunul se na třetí pozici. Španěl se ani moc nebránil. O kolo později i Max Verstappen překonal Carlose Sainze.

V 6. kole se Lewis Hamilton posunul na druhou pozici před Charlese Leclerca. Ve stejném kole odstoupil ze závodu Esteban Ocon, který si v prvním kole poškodil sidepod a ztratil přes 40 bodů přítlaku. Alpine vyhodnotil, že je poškození příliš velké a nařídil francouzkému pilotovi, že má zajet do boxů.

Prvním pilotem, který zajel ke svým mechanikům, byl Kuan-jü Čou na konci 9. kola.

Oscar Piastri musel v 10. kole výrazně zpomalit a australský pilot dostal informaci, že se mu velmi přehřívá auto a musí zajet do boxů. Pro pilota McLarenu tak závod skončil. Zároveň do boxů zajeli piloti ze středu pole.

V 11. kole proběhl souboj mezi Maxem Verstappenem a Charlesem Leclercem. Nizozemec se dokázal dostat před Monačana na třetí pozici.

Na konci 16. kola zamířil do boxů Max Verstappen, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici. Nizozemec tak pojede na dvě zastávky v boxech.

O kolo později na zastávku Red Bullu reagovali Lando Norris, Carlos Sainz a pak následně Sergio Pérez. Pilot McLarenu nasadil bílou sadu pneumatik, ostatní dva středně tvrdé pneumatiky.

Zajímavé vysílačky u jezdců Mercedesu. Inženýři se postupně ptali Lewise Hamiltona, jestli dokáže na pneumatikách odjet ještě dalších 5 kol, na to sedminásobný mistr světa řekl, že spíše ne. Napak na stejnou otázku odpověděl kladně George Russell.

Na konci 20. kola zamířil ke svým mechanikům Lewis Hamilton, obul tvrdou sadu pneumatik a propadl se na pátou pozici za Maxe Verstappena.

O kolo později Lando Norris předjel George Russella, který byl následně povolán do boxů, Brit nasadil tvrdou sadu pneumatik. Jediný Charles Leclerc stále nestavěl a proto byl ve vedení.

Až na konci 23. kola zamířil do boxů Monačan, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. Do vedení se vrátil Lando Norris před Maxem Verstappenem.

Nizozemec se postupně dotáhl na rozdíl jedné sekundy a v 28. kole proběhl souboj o vedení, ze kterého vyšel vítězně Max Verstappen.

Pilot Red Bullu si ale nedokázal vytvořit dostatečný náskok a Lando Norris se držel na dohled. Brit měl tvrdou sadu pneumatik, nizozemský jezdec žluté pneumatiky.

Na konci 34. kola zamířil podruhé do boxů Lando Norris a obul opět tvrdou sadu pneumatik. Brit se vrátil na šestou pozici.

O kolo později na to reagoval Max Verstappen, zajel do boxové uličky a nasadil tvrdou sadu pneumatik, ale měl o něco pomalejší zastávku. Nicméně se vrátil na čtvrtou pozici před Landa Norrise. Zároveň u svých mechaniků byl i Carlos Sainz, obul tvrdé pneumatiky a propadl se na sedmou pozici.

Na konci 37. kola byl podruhé v boxech Sergio Pérez.

Na začátku 39. kola byl v boxech Lewis Hamilton, obul středně tvrdé pneumatiky a proapdl se na čtvrtou pozici. Mezitím Max Verstappen předjel Charlese Leclerca. Následně se před Ferrari dostal Lando Norris.

Max Verstappen si sprostě několikrát postěžoval na brzdy.

Lewis Hamilton ve 44. kole předjel třetího Charlese Leclerca, který stále nebyl podruhé v boxech. Brit se mezitím začal přibližoval vedoucí dvojici.

V 45. kole se inženýr ptal Charlese Leclerca na strategii a opět to italské stáji nevyšlo. Sám Monačan byl naštvaný a řekl, že se pokusí dojet až do cíle.

Posledních 10 kol se odehrávala strategická bitva mezi prvními třemi piloty. Lewis Hamilton se ve 48. kola dostal pod jednu sekundu za Landa Norrise. Na nájezdu do první zatáčky 49. kola se dokázal Lewis Hamilton dostat před Landa Norrise na druhou pozici a jal se stíhat Maxe Verstappena.

V 50. kole Ferrari aplikovalo týmovou režii ve prospěch Carlose Sainze. Ve stejném kole odstoupil ze závodu Fernando Alonso kvůli technickému problému s podlahou.

V 53. kole předjel Sergio Pérez Charlese Leclerca a posunul se na pátou pozici.

Lewis Hamilton se ke konci závodu velmi rychle blížil k vedoucímu Red Bullu Maxe Versttapena, který měl problém s brzdami. Do posledního kola byl rozdíl pouhé 2 sekundy.

Vítězem se stal Max Verstappen a získal svoje 50. vítězství v kariéře!

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:35:21.362
2 Lewis Hamilton MERCEDES +2.225s
3 Lando Norris MCLAREN +10.730s
4 Carlos Sainz FERRARI +15.134s
5 Sergio Pérez RED BULL +18.460s
6 Charles Leclerc FERRARI +24.662s
7 George Russell MERCEDES +24.999s
8 Pierre Gasly ALPINE +47.996s
9 Lance Stroll ASTON MARTIN +48.696s
10 Júki Cunoda ALPHATAURI +74.385s
11 Alexander Albon WILLIAMS +86.714s
12 Logan Sargeant WILLIAMS +87.998s
13 Nico Hülkenberg HAAS +89.904s
14 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +98.601s
15 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +1 kolo
16 Kevin Magnussen HAAS +1 kolo
17 Daniel Ricciardo ALPHATAURI +1 kolo
NC Fernando Alonso ASTON MARTIN DNF
NC Oscar Piastri MCLAREN DNF
NC Esteban Ocon ALPINE DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →