Helmut Marko, poradce Red Bullu, prozradil, že Sebastian Vettel se zajímal o možnost návratu do formule 1 s Red Bullem. Poukázal na důvody a faktory, které tým přesvědčil o tom, že tým z Milton Keynes pro něj není nadále správným místem.
Vettel odešel z formule 1 po skončení sezóny 2022, poté co strávil poslední dva roky ve středu pole s týmem Aston Martin. Avšak Němcova vášeň pro závodění a soutěžení stále nevyprchala.
Poté co Vettel prožil klidný rok 2023 doma s rodinou, se nedávno vrátil do kokpitu špičkového závodního vozu, když testoval s Porsche v rámci přípravy před vytrvalostním závodem Le Mans. Vettel se nechal slyšet, že o závodění v prestižní vytrvalostní kategorii by měl velký zájem.
Navzdory konkurenceschopnému testu k propojení Porsche a Vettela nedošlo.
Během Velké ceny Emilia Romagna Sebastian Vettel připravoval akci na poctu Ayrtonovi Sennovi a Rolandu Ratzenbergerovi, přičemž čtyřnásobný mistr světa F1 provětrat na okruhu v Imole McLaren MP4/8, poslední vůz, se kterým Senna absolvovat celou sezónu.
Zatímco však Vettel šance na plnohodnotný návrat do formule 1 bagatelizoval, konzultant Red Bullu Helmut Marko prozradil, že německý jezdec, který s týmem z Milton Keynes získal všechny čtyři mistrovské tituly a má s ním nadále silný vztah, se na návrat do rodiny Red Bullu poptával.
Red Bull má pro rok 2025 nepotvrzené místo, protože Sergiu Pérezovi končí smlouva ke konci letošní sezóny, ale Marko řekl, že postavit se vedle Maxe Verstappena by pro Vettela nebyl ideální scénář a představa návratu do kokpitu.
„Požádal nás o to opakovaně,“ prozradil Marko. „Ale vedle Verstappena si nemyslím, že by to pro něj bylo příjemné období.“
Marko, který pracoval přímo po Vettelově boku po celou dobu jeho působení v Red Bullu, včetně jeho juniorské kariéry, uvedl, že pochybuje o tom, že se Němec ještě někdy vrátí do F1 kvůli časovým nárokům, které vyžaduje. Hlavní důvodem Vettelova odchodu z F1 byla totiž touha strávit čas doma se svou mladou rodinou.
Právě z tohoto důvodu se Marko domnívá, že by Vettela mohly zlákat vrcholné vytrvalostní závody sportovních vozů, protože mistrovství světa se jezdí jen osm kol ročně, a označil je za dobré řešení pro čtyřnásobného mistra světa.