Carlos Sainz přiznal, že za nehodu během kvalifikace na Velkou cenu Singapuru může on sám. V Q3 nezajel ani jedno rychlé kolo a startovat bude z desátého místa. Rozhovořil se ale o pneumatikách Pirelli, se kterými mají jezdci problémy.
Carlos Sainz se se svým vozem v Singapuru trápí mnohem více, než Charles Leclerc. Během poslední části kvalifikace se rozhodl na to více přitlačit, a ještě před svým rychlým kolem skončil v bariéře. Po kvalifikaci médiím přiznal, že za nehodu si může on sám.
„Musel jsem nechat projet hodně aut a moje pneumatiky byly mnohem studenější, než jsem čekal. V sedmnácté zatáčce jsem špatně odhadl přilnavost a úplně mi to ujelo.“
„Chyba na straně jezdce,“ přiznal sklíčený Sainz. „Podcenil jsem přilnavost, jakou budu mít na začátku kola. Byl jsem už pod tlakem, protože se blížilo další auto a věděl jsem, že už tak budu pomalejší kvůli nájezdu do poslední zatáčky. Takže jsem se snažil udělat něco, na co jsem neměl dost přilnavosti.“
„To auto vypadá dost rozbitě, abych byl upřímný. Nevím, co budeme dělat. Doufám, že zítra budeme mít normální závod, dostaneme se do rytmu jako v Baku a pak ukážeme tempo. Celkově si myslím, že jakmile se letos dostanu do rytmu, tak by to mělo být v pořádku. Jen to za jedno kolo dokáže zkazit ta černá magie, kterou jsou pneumatiky.“
„Takhle, viděli jste tu chybu, co jsem udělal. Není to normální ani typické, a ukazuje to, že na tom musí něco být. Upřímně, mezi přilnavostí a žádnou přilnavostí těch pneumatik je velmi tenká hranice. A je tomu tak i tento víkend. Takže jakmile se zítra dostanu do rytmu, bude to tam.“
„Snad se přes to dokážeme přenést. DRS navíc, jsem stále optimistou, ale musím se na to dobře vyspat, abych byl zítra také optimistický, protože dnes to pro mě byla docela rána a vůbec jsem si to neužil.“
Jezdci se poslední dobou začínají ozývat, že za většinu problémů mohou pneumatiky Pirelli. Dokonce i George Russell je nazval černou magií a problémy s nimi během kvalifikace měl dnes i Sergio Pérez. Sainz kritizuje Pirelli a ptá se, zda mají být rozdíly v jejich výkonu normální.
„Mohli jste vidět už ve třetím tréninku, že byl Lando o sekundu rychlejší než ve druhém. To jen ukazuje, že je něco zpomalovalo. A dokonce i v Q3 byli jen o desetinu rychlejší, než ve třetím tréninku, což je celkem divné. Takže se asi děje něco divného s přípravou pneumatik a kolik z nich tento víkend dokážete vytáhnout. Protože to není normální, aby byl mezi nejrychlejším kolem ve třetím tréninku a kolem z poslední části kvalifikace rozdíl jedné desetiny.“
„Pneumatiky jsou teoreticky stejné, ale nevím, co se děje na některých tratích, že jsou tak nevyzpytatelné. Když jsou o pět, deset stupňů chladnější, než by měly, tak je přilnavost nulová. Pět, deset stupňů teplejší a taky nemají žádnou přilnavost. Takže prostě musíte najít ten správný bod.“
Mechanici Ferrari mají před sebou dlouhou noční šichtu. A pokud bude muset tým vyměnit převodovku, dostane Sainz navíc penalizaci deseti míst.
Sainz ani dnes neodešel úplně bez úhony. Do boxů se totiž vrátil pěšky přes trať a boxovou uličku, za což si jej na kobereček pozvali komisaři.