Sainz přiznal, že měl ve sprintu problémy s baterií

Sainz přiznal, že měl ve sprintu problémy s baterií

Závodník italské stáje Ferrari, Carlos Sainz, přiznal, že měl problém s dobíjením baterie během restartu sprintového závodu na katarském okruhu. Údajně to byla softwarová chyba.

Carlos Sainz startoval do sobotního sprintu z pátého místa a díky výhodě měkkých pneumatik se na startu dokázal dostat před Maxe Verstappena a Landa Norrise na třetí příčku. Ovšem s postupem závodu všichni piloti na červených pneumatikách začali mít problémy s degradací a střední žlutá sada se ukázala jako tou lepší volbou. Sainz závod dokončil na šestém místě, jelikož se před něho dostal jak Verstappen s Norrisem, tak Hamilton.

Pilot Ferrari přiznal, že už v zahřívacím kole začal mít problémy s opotřebením pneumatik. I Mezinárodní automobilová federace vydala prohlášení, že týmy budou mít s pneumatikami Pirelli větší problémy v podobě velkého opotřebení.

„Jo, bylo to složité,“ řekl Carlos Sainz. „Hned od začátku, dokonce i v zahřívacím kole, jsem na svých softech viděl opotřebení. Samozřejmě mě to na startu v trakci neovlivnilo, protože jsem měl zjevně dobrý start a dobrý nájezd do první zatáčky. Ale dál už to bylo opravdu, opravdu těžké.“

„Pneumatiky vydržely dvě kola, pak jsme na konci závodu ztráceli dvě, tři sekundy. Díky bohu, že to nebylo moc kol, protože si myslím, že každý, kdo startoval na měkkých pneumatikách, by skončil poslední.“

Do průběhu závodu celkem třikrát zasáhl Safety Car, ale Sainz říká, že možnost ochlazení pneumatik až tak prospěšná nebyla.

„Chlazení pneumatik, když máte takovou degradaci, je vlastně horší, ale určitě kdybychom odjeli všechna ta kola, tak bychom nikde nebyli.“

„Pozitivní je, že jsme skončili na bodech, i když jsme pravděpodobně udělali špatnou volbu, ale i tak jsme ztratili body na Lewise [Hamiltona – pozn. redaktora], který startoval daleko vzadu na středních pneumatikách.“

Díky tomu, že Carlos Sainz nepostoupil do třetí části v páteční kvalifikaci, pošetřil si tak jednu novou sadu červených pneumatiky, ve srovnání s týmovým kolegou Charlesem Leclercem, a proto se rozhodli nasadit onu sadu. Španělský závodník připustil, že Ferrari překvapila extrémní degradace nejměkčí sady.

„Myslel jsem si, že pro mě to samozřejmě s úplně novou sadou bude výhoda. Jako tým jsme nečekali, že s červenou sadou budeme tolik bojovat. Takže jsme si mysleli, že to bude na startu výhoda a pak budeme trochu trpět, ale ne tři sekundy mimo tempo, jak jsme byli, takže si myslím, že to bylo trochu překvapení.“

Sainz s Leclercem se několikrát dostali k čelu závodního pole, především po restartech. Ovšem Sainz přiznal, že jeho tempo v těchto fázích bylo ztíženo tím, že jeho baterie byla zcela vybitá kvůli softwarovému problému.

„Myslím, že se všemi, nejen s Charlesem. Bojovali jsme se všemi, oba jsme se bránili navzájem, ale také jsme se bránili před všemi.“

„Měl jsem hodně problémů s baterií, kolo po Safety Caru jsem měl problém se SOC [stavem nabití – pozn. redaktora], takže dvě kola po Safety Caru jsem vždy bojoval, protože můj software úplně vybíjel baterii – proto jsem byl ve dvou kolech po restartech Safety Caru tak slabý, což je něco, co musíme zítra určitě přezkoumat,“ sdělil Carlos Sainz.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →