Sainz: Kvůli Leclercově obraně jsme ztratili spoustu času

Sainz: Kvůli Leclercově obraně jsme ztratili spoustu času

Carlos Sainz se domnívá, že bylo „naprosto jasné“, že defenzivní manévr Charlese Leclerca na startu Velké ceny Číny připravil oba jezdce Ferrari o důležitý čas a pozice v závodě. Sainz uznal, že tento víkend nebylo Ferrari druhým nejrychlejším týmem, ale že to byl McLaren.

Ferrari si po nepovedené kvalifikaci zachovávalo optimismus, že se díky lepšímu závodnímu tempu Charlesovi Leclercovi a Carlosovi Sainzovi podaří ze šestého a sedmého místa na startovním roštu probojovat na stupně vítězů.

Dvojice jezdců Ferrari se však po startu propadla za Mercedes George Russella a Haas Nica Hülkenberga, protože Leclerc v první zatáčce vyvezl Sainze na vnějšek.

Monačan poté využil možnost zastavit v boxech při virtuálním safety caru a s jednou zastávkou obsadil čtvrté místo, zatímco Španěl byl donucen odjet prodloužený stint na tvrdé sadě, jelikož svou zastávku v boxech absolvoval pár kol před fází VSC.

Španělský jezdec po závodě přiznal, že byl rád, že se mu podařilo zachránit páté místo. Tímto výsledkem mu skončila letošní série, kdy v každém závodě, ve kterém startoval, tak stál na pódiu.

„Myslím, že vzhledem k tomu, jaké bylo naše dnešní tempo, nebylo možné dojet lépe než na pátém místě. Měli jsme také velmi špatný start se situací v první a druhé zatáčce, která stála oba naše vozy dvě pozice. Od té chvíle jsme jen doháněli ztrátu,“ řekl Sainz.

„Museli jsme velmi brzy do boxů pro tvrdé pneumatiky a pak jsme museli od 18. kola jet s jednou zastávkou nebo tak nějak. Na tvrdé pneumatice jsme jeli celou věčnost, čímž jsme se nikdy nemohli posunout výrazněji dopředu. Vzhledem k tempu vozu tento víkend a rozhodnutím, která jsme přijali, jsme ale alespoň uhájili páté místo. A situace po startu, to bylo myslím maximum, čeho jsme mohli dosáhnout,“ doplnil vítěz tří velkých cen.

Oba jezdci Ferrari spolu již dříve během víkendu přišli do kontaktu, a to ve sprintu, což přimělo Leclerca k tomu, že označil Sainzovu jízdu za „překročení limitu“ ještě předtím, než došlo k diskusi mezi týmem a jezdci.

Na otázku, zda to považuje za odvetu, Španěl odpověděl: „Raději to nebudu komentovat, ale je zcela jasné, že nás to stálo dvě pozice. Takže to nepomohlo ani jednomu z nás.“

Po výjezdu safety caru se Leclerc zařadil za Landa Norrise, ale nedokázal udržet tempo s jeho McLarenem a poté se ještě propadl za Red Bull Sergia Péreze. Sainz uznal, že tento víkend Ferrari ztrácelo na tým z Wokingu a zkusil odhadnout, jak bude vzájemný souboj stájí s dlouhou historií pokračovat v sezóně.

„Myslím, že McLaren byl tento víkend prostě silnější,“ přiznal bývalý jezdec britského týmu.

„Nemám co komentovat, kromě toho, že byli prostě rychlejší za všech podmínek, jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Myslím, že budou tratě, kde budeme silnější my, a tratě, kde bude silnější McLaren. Musíme prostě jít trať po trati a čekat na ona vylepšení, která nám, doufejme, přinesou ještě nějaký výkon.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →