Polák by se měl zúčastnit také volných tréninků.
Robert Kubica usiloval během letošní sezony o návrat do Formule 1, ve které závodil naposledy v sezoně 2010 pro tým Renault. Na začátku roku 2011 ale těžce havaroval během Rally di Andora. Během této havárie si přivodil vážné zranění pravé horní končetiny, které mu znemožnilo další působení v královně motorsportu. A právě se svým bývalým týmem Renault se Kubica letos pokoušel o návrat nejdříve. S francouzskou automobilkou získal svou vůbec první zkušenost se současnou generací vozů Formule 1. Stalo se tak na Hungaroringu během červencových sezonních testů, ve kterých dostal příležitost. I přesto ovšem spolupráce mezi vítězem Velké ceny Kanady 2008 a Renaultem skončila o dva měsíce později, tedy v září. Po nezdaru u stáje se sídlem v Enstone se rozhodl zkusit štěstí u stáje Williams, kde byl dokonce dlouhou dobu na čele seznamu kandidátů na místo po boku Lance Strolla. Poté ovšem přišly posezonní testy v Abu Dhabí, ve kterých Williams nasadil spolu s Kubicou také ruského pilota Sergeje Sirotkina, který podal slušný výkon a nakonec se, v neposlední řadě zřejmě také díky finanční injekci jeho sponzorů, stal novým týmovým kolegou kanadského mladíka. Dalším faktorem byla nejspíše výkonnost rodáka z Krakowa. Třiatřicetiletý pilot měl údajně problémy s rychlostí na jedno kolo a rovněž se u něj měly objevit slabiny při práci s pneumatikami Pirelli, se kterými nemá ve Formuli 1 žádnou závodní zkušenost.
Po tomto neúspěchu přesto Kubica zůstane Formuli 1 nablízku. Stáj z Grove se ho totiž pro letošní sezonu rozhodla angažovat jako rezervního a vývojového jezdce, přičemž by se kromě práce na simulátoru měl zúčastnit také předsezonních testů, sezonních testů a dokonce také některých tréninkových jízd v rámci závodních víkendů. Polák by si tak poprvé od Velké ceny Abu Dhabí 2010 mohl připsat účast v závodím víkendu Formule 1. „Jsem nesmírně šťastný, že budu v této sezoně součástí týmu Williams jako oficiální rezervní a vývojový jezdec. Cítím se být v nejlepší fyzické kondici, v jaké jsem kdy byl a musel jsem tvrdě pracovat, abych se dostal tam, kde jsem chtěl, takže bych rád poděkoval týmu Williams za příležitosti, které mi doposud dal a za jeho důvěru, kterou do mě tímto angažováním na pozici třetího jezdce vložil. Svůj návrat do paddocku Formule 1 si skutečně užívám a teď se těším na spolupráci s technickým týmem Williamsu a to jak v továrně, tak na trati. Těším se na spolupráci s týmem, jejíž cílem bude maximalizovat výkon vozu FW41. Můj konečný cíl zůstává znovu závodit ve Formuli 1 a toto je další důležitý krok tímto směrem. Nemohu se dočkat, až začnu,“ uvedl Kubica po oznámení britské stáje.
Po nuceném ukončení své kariéry ve Formuli 1 se Kubica věnoval rally. Svou kariéru za volantem soutěžních vozů zahájil velmi slibně, když ihned ve své první sezoně po návratu 2013 vybojoval titul v kategorii WRC 2. V tomto ročníku pilotoval vůz Citroën DS3 RRC. V následujících dvou sezonách 2014 a 2015 pilotoval vůz Ford Fiesta RS WRC a byl stálým jezdcem vrcholné kategorie rallyového závodění WRC. Ačkoli mu rychlost nescházela a podařilo se mu zvítězit ve čtrnácti rychlostních zkouškách, často svou snahu přehnal a mnohdy do cíle vůbec nedojel. Zatímco roku 2015 obsadil celkovou šestnáctou pozici, o rok později se dokázal posunout na místo dvanácté. Jeho nejlepším výsledkem je šestá příčka z Argentinské rally 2015. V sezoně 2016 se zúčastnil již jen úvodní soutěže sezony Rally Monte Carlo, kterou se mu ovšem dokončit nepodařilo a tím prozatím své účinkování ve WRC zakončil. Ještě v temže ročníku se vrátil po šesti letech k okruhovým závodům, když se zúčastnil dvou závodů Renault Sport Trophy a v jednom z nich dokonce vystoupal na pódium. Loňskou sezonu měl Kubica původně absolvovat ve WEC v týmu Colina Kollese. Stáj ovšem opustil již po předsezonních testech a jeho jediným závodem v sezoně byl lednový závod 24 hodin Dubaj. Kromě již zmiňovaného testování pro Renault a Williams si vyzkoušel rovněž vůz Formule E.