
Stáj Red Bull pozastavila vývoj vlastního aeroscreenu, který měl sloužit jako ochranný kokpit. Tým nehodlá vynakládat další finance, dokud nebude projekt schválen vedením Formule 1.
Aeroscreen z dílny Red Bullu byl vyvinut jako odpověď na Halo kokpit od Ferrari. Oba prvky jsou v posledních měsících diskutovaným tématem a také věcí, kterou Mezinárodní automobilová federace bude chtě nechtě v blízké budoucnosti vyžadovat. Prvek v praxi vyzkoušel Daniel Ricciardo během jednoho z volných tréninků na Velkou cenu Ruska.
Halo kokpit se od FIA dočkal schválení, k aeroscreenu totiž Red Bull nedodal spoustu důležitých dat a vedení šampionátu netěší ani to, že vrchní část hlavy jezdce není ani s tímto systémem chráněná. Rakouský tým do vývoje aeroscreenu investoval už čtvrt milionu Euro a rozhodl se celý proces pozastavit.
„V tuto chvíli jsme pozastavili vývoj našeho aeroscreenu a čekáme na oficiální vyjádření ze strany Mezinárodní automobilové federace. Nyní od nás mají všechna potřebná data,“ uvedli zastupitelé Red Bullu v rozhovoru pro Motorsport.com. „Nemáme zdroje ani směr, kterým bychom pokračovali. Navíc není nikdo, kdo by nám za to zaplatil.“
Jak to s ochrannými kokpity dopadne, to ukáží až následující měsíce. Zástupci Mezinárodní automobilové federace se ještě před startem nového ročníku nechali slyšet, že ochranný kokpit by se na všech monopostech Formule 1 mohl objevit už se startem následující sezony. Oficiálně ale není potvrzené vůbec nic.