Kimi Raikkonen říká, že kola, která Alfa Romeo absolvovala v silném dešti na konci třetího volného tréninku, pomohla dostat oba vozy do Q3 na VC Turecka. Giovinazzi postupně budoval důvěru ve vůz.
Räikkönen a jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi v chaotické kvalifikaci vybojovali osmé a desáté místo na pětisté Velké ceně pro tým, který byl v roce 1993 založen pod jménem Sauber.
Bylo to poprvé, co Alfa dosáhla Q3 v této sezóně, a poprvé se oba vozy dostaly do rozstřelu top 10 od loňské Velké ceny Rakouska.
Švýcarské vozy byly jedny z mála, které se rozhodly vyrazit za zhoršujícího se deště na trať. Při sobotním ranním tréninku okusil Giovinazzi, jak vypadá takový aquaplaning na trati v zatáčce 3, kde si urazil kousek ze svého předního křídla.
Kimi Räikkönen (8.)
Ale navzdory nereprezentativním stanoveným časům, vítěz VC Turecka z roku 2005 Räikkönen uvedl, že ranní mokrý trénink byl pro tým cennou příležitostí k učení a přispěl k jeho výbornému kvalifikačnímu úsilí při překonání devátého Valtteriho Bottase s Mercedesem.
V rozhovoru pro Sky řekl: „Ráno pro nás bylo opravdu krušné, bojovali jako blázni, pak jsme se naštěstí pokusili udělat nějaké změny a zajet pár kol v těch otřesných podmínkách. Věřím, že to trochu pomohlo v kvalifikaci.“
„Rozhodně to není příjemný pocit, jezdit v takových podmínkách, ale všichni je měli stejné a my nebyli jedni z nejhorších. Nepochybuji, že nám ten poslední trénink aspoň trochu pomohl.“
Räikkönen, který převzal pochodeň nejzkušenějšího jezdce F1 po Rubensovi Barrichellovi, dodal, že podmínky na trati byly „jedny z nejhorších“, jaké ve své dlouhé kariéře zažil.
„Bylo tak snadné auto roztočit, ztratil jsem kontrolu na jednom z kol,“ řekl. „Podařilo se nám v kvalifikaci dostat z auta v těchto podmínkách to nejlepší.“
Antonio Giovinazzi (10.)
Giovinazzi, který přezul v třetí části kvalifikace na pneumatiky do menšího mokra, se trápil a skončil o 9,46 vteřin pomaleji než jezdec na prvním místě Lance Stroll. Řekl, že „tajemstvím“ jeho kvalifikačního výkonu – včetně pátého nejrychlejšího času v Q2 – bylo „zůstat na trati“.
„Dnešek byl opravdu obtížný, sebevědomí přicházelo kolo po kole,“ řekl Ital, jehož předchozí nejlepší kvalifikační pozice byla 14. místo v rámci VC Eifelu.
„To jsem udělal, začal jsem pomalu a pak jsem to v posledních kolech postupně dával dohromady.“
„V Q2 to fungovalo, v Q3 jsem bohužel použil jiné pneumatiky, které se mi nepodařilo tak dobře zahřát, takže to bylo opravdu těžké.“