Mercedes věří, že se ze střetu obou svých jezdců v nedělní Velké ceně Kataru poučí stejně jako po kolizi Lewise Hamiltona a Nica Rosberga při Velké ceně Španělska v roce 2016.
Mercedes doufal, že druhé a třetí místo na startovním roštu v nedělním závodě promění v solidní bodový zisk, ale došlo ke katastrofě, když se George Russell a Lewis Hamilton dostali do kontaktu v 1. kole.
Hamilton, startující na měkkých pneumatikách, bleskově odstartoval a pokusil se v úvodní pravotočivé zatáčce předjet svého stájového kolegu Russella a zároveň i Maxe Verstappena, startujícího z pole position. Russell se však ocitl mezi svým týmovým kolegou a vozem Red Bullu, což vyvolalo kontakt mezi dvojicí Mercedesů, který Hamiltona poslal mimo závod.
Ačkoli se Russellovi následně podařilo dostat ze zadních pozic na čtvrté místo, Brit byl přesvědčen, že Mercedes promarnil příležitost potenciálně porazit Verstappena a zvítězit.
„Na strategické poradě jsme diskutovali o pravděpodobném rozdílu pneumatik mezi oběma jezdci a o tom, jak se to bude řešit. To, co se stalo, samozřejmě nebylo součástí plánu, ale rozhodně to nebylo úmyslné ani z jedné strany,“ vyjádřil se k incidentu pro oficiální stránky formule 1 ředitel komunikace Mercedesu Bradley Lord, který měl již druhý víkend po sobě mediální povinnosti kvůli nepřítomnosti šéfa týmu Toto Wolffa, který se v současné době zotavuje z operace kolene
Lord zároveň zopakoval výroky Hamiltona, který zdůraznil, že vzájemný vztah mezi jezdci zůstává neporušený a že se o této záležitosti bude jednat za zavřenými dveřmi.
„Myslím, že pravidlem číslo jedna pro každý závodní tým je, že se oba monoposty nedostanou do kontaktu. To je něco, na co přistupují všichni členové týmu včetně jezdců. Být s jedním vozem ve štěrku, s druhým v boxové uličce a pak na konci prvního kola úplně poslední, to je asi nejhorší scénář, jaký může v prvním kole nastat. Ale jak se s tím vypořádáme, o tom si promluvíme za zavřenými dveřmi. Myslím, že oba jezdci byli poté velmi velkorysí, takže si o tom promluvíme a pak to hodíme za hlavu.“
„Charakteristickým rysem této sezóny bylo, jak dobře oba spolupracovali, aby se pokusili vyvést tým z obtížné pozice, ve které jsme s vozem začínali. Jsem si jistý, že v tom budou pokračovat i v posledních pěti závodech. Doufejme, že nám to zajistí druhé místo v Poháru konstruktérů.“
Velmi diskutovaný střet v neděli večer vyvolal srovnání s havárií při Velké ceně Španělska v roce 2016, která vyřadila Hamiltona i jeho tehdejšího týmového kolegu Nica Rosberga. Lord se domnívá, že německá značka si může vzít ponaučení z onoho dne v Barceloně a využít tyto zkušenosti k tomu, aby se posunula dál.
Na otázku týkající se tohoto incidentu Lord odpověděl: „Vzpomínám si na to. Myslím, že zkušenosti jako z roku 2016 a spousta dalších jsou vlastně skvělou společnou zkušeností, jak jako tým k těmto okamžikům přistupujeme a jak se z nich učíme a také je zpracováváme.“
„Máme náš závodní záměr, náš jakýsi sdílený dokument, na kterém se všichni shodneme, pokud jde o to, jak jako tým přistupujeme k závodům, jak se snažíme maximalizovat bodový zisk týmu, a jezdci se na tom shodnou spolu se všemi ostatními. To je skutečně základ toho, jak o věcech mluvíme a jak postupujeme,“ dodal Bradley Lord.