Předposlední závod před letní přestávkou bude hostit francouzský Paul Ricard, jež je domácím podnikem pro tým Alpine a dva jezdce – Estebana Ocona a Pierra Gaslyho. Nicméně zraky budou upřeny zejména na Leclerca a Verstappena. Kdo bude mít „čumák“ tentokrát vpředu?
Historie Velké ceny Francie je vskutku košatá, jelikož se jedná o nejstarší Grand Prix vůbec. Premiérový závod se konal už v roce 1906, do kterého startovalo 32 vozů. Název Grand Prix („Great Prize“) byl odvozen od faktu, že výherce obdržel cenu 45 000 franků. Do začátku první světové války se závodilo v ulicích nedaleko měst v severní a střední Francii. Debut na permanentním okruhu přišel až v roce 1925, a to na nově vystavené 12,3 km dlouhé trati ‚Autodrome de Linas-Monthéry‘ nacházející se 32 kilometrů od centra Paříže.
Vozy královny motosportu se poprvé představily ve Francii v roce 1950 na okruhu Reims-Gueux, avšak tehdy se jednalo o nemistrovský podnik. První závod, z nějž se započítavaly body do šampionátu, se odehrál o 11 let později na dráze Paul Ricard, vítězem byl Sir Jackie Stewart. Paul Ricard se střídal s okruhy Charade a Dijon. Od roku 1991 do roku 2008 jezdci pravidelně poměřovali své síly na Magny-Cours.
Poté Francie na deset let z kalendáře zmizela z finančních důvodů. V roce 2018 se formule 1 vrátila do Le Castellet.
Nejúspěšnějším domácím závodníkem je Alain Prost s šesti triumfy, avšak o dva více má legendární Michael Schumacher. Ze současného startovního roštu vede se dvěma výhrami Lewis Hamilton.
Co na jezdce čeká?
Barevná trať v Le Castellet je dlouhá 5,8 km s 15 zatáčkami. Je kombinací rychlých zatáček, rovinek, kde se jede na plný plyn, a stejně tak pomalých a technických sekcí. To je jedním z důvodů, proč je nejvyužívanějším okruhem pro testování. V pravotočivé zatáčce Signes jezdci dosahují až 290 km/h. DRS budou moci využít na cílové rovince a mezi zatáčkami 7 a 8.
Únikové zóny jsou navržené tak, aby červenobílomodrá trikolora zpomalila jezdce a nedovolila jim získat výhodu. Rovněž dojde k značnému sjetí gumy.
Pirelli nominovalo na Velkou cenu Francie sady C2-C4.
Ocon, Gasly a Alpine před domácím publikem
Francouzští fanoušci budou mít napilno, neboť mají na startu hned dva své hrdiny včetně jednoho týmu. Těmi hrdiny jsou Esteban Ocon a Pierre Gasly. Druhý jmenovaný se letos celkem trápí a oproti loňské sezoně i dost chybuje. Naopak jeho krajan Ocon si vede v průměrném Alpinu zužujícím technické problémy, který rovněž absolvuje svůj domácí závod, velmi dobře a dokáže porážet i ostříleného mazáka Fernanda Alonsa. Maximem obou Francouzů je páté místo. Zatímco rodák z Rouenu jej získal v úzkých uličkách Baku, tak Ocon dojel pátý v poslední Velké ceně Rakouska.
Verstappen a Red Bull leadery
Přestože Charles Leclerc bral v Rakousku vítězství, tak v čele tabulky je nadále Max Verstappen s 208 body na kontě. Stejně tomu je také v Poháru konstuktérů, kde je lídrem Red Bull, avšak Ferrari nepatrně stáhlo ztrátu z 63 bodů na 56.
Mnohem napínavější to je ale ve středu pole, kde mají identický počet bodů (81) čtvrtý McLaren a pátý Alpine. Nabažený skvělým výkonem z Red Bull Ringu je také Haas, který se bude snažit na dvojité body útočit i na Paul Riccardu. Pokud se to Američanům podaří, bude to poprvé v historii týmu, co bodovali s oběma vozy třikrát v řadě.