Sedmý podnik sezony bude hostit klenot formule 1, Monako, které má také svého hrdinu v podobě Charlese Leclerca, pro kterého je však tamní okruh „prokletý“.
Historie Velké ceny Monaka sahá až do roku 1929. Vůbec první závod v úzkých monackých uličkách se datuje k 14. dubnu 1929. Tehdy podnik spadal do předválečného evropského šampionátu, avšak první závod započítávající se do mistrovství formule 1 se odjel až v roce 1950. V šedesátých letech byl znám Graham Hill jako ‚Mr. Monaco‘, díky svým pěti triumfům, avšak později jej přeskočil v počtu vítězství Ayrton Senna, který jich má na kontě šest, přičemž jich vyhrál pět v řadě mezi lety 1989 a 1993.
Výhra v monackém vítězství se řadí mezi jezdci hned za zisk titulu a nejeden pilot se snažil dosáhnout na trojkorunu – vítězství ve Velké ceně Monaka, Indy500 a 24 hodin Le Mans. Toto ocenění se podařilo získat pouze Hillovi. Ze současného pole je tomu nejblíže Fernando Alonso, kterému chybí už jenom triumf v Indianapolis. Španěl stál na stupínku nejvyšším celkem dvakrát, stejně jako Sebastian Vettel. Nejvíce jich má ale na kontě Lewis Hamilton (3).
Monačtí fanoušci mají opět o důvod víc proč závod sledovat, jelikož za Ferrari jezdí Monačan Charles Leclerc. Nicméně zatím mu na tamní trati nepřálo štěstí, neboť za svého působení ve formuli 1 Velkou cenu Monaka ani jednou nedokončil.
Co na jezdce čeká?
Závod je vypsán na 78 okruhů, přičemž jedno kolo je dlouhé 3,4 km s 19 zatáčkami. Jezdci budou moci využít systém DRS pouze jednou, a to na cílové rovince. Výjezd tunelu je paradoxně nejrychlejší zatáčkou v kalendáři, protože se zde dosahuje 290 km/h. Zabrat dostávají zejména převodovky a brzdy. Zvláštností okruhu je ojedinělý průjezd tunelem a nejpomalejší zatáčka celého seriálu pod Casinem.
Pirelli zvolilo pro úzké ulice monackého knížectví nejměkčí kombinaci pneumatik a to C3, C4 a C5.
V čele šampionátu se po Španělsku změnilo pořadí, jelikož se Max Verstappen díky výhře vyšvihl na první místo před Leclerca, jenž na Nizozemce ztrácí šest bodů a po solidních výkonech Sergia Péreze, kterému patří průběžné třetí místo, se dostal do vedení v Poháru konstruktérů také Red Bull se 195 body na kontě a na druhé Ferrari se nebezpečně dotahuje Mercedes, jenž se zdá jakoby chytil „druhý dech“.