Pirelli: Přední týmy chystají pro Bahrajn různé strategie

Pirelli: Přední týmy chystají pro Bahrajn různé strategie

Bahrajn přinese start za soumraku a skončí po setmění. Týmy už mají zažité předpisy týkající se pneumatik a tak jistě budou vědět, jak z nich dostat to nejlepší. Stejně jako v Austrálii, budou i pro tento závod v nabídce tři směsi (superměkká, měkká a střední).

Okruh z pohledu pneumatik

– Čas startu v 18:00 napovídá, že teplota trati bude s postupem času dramaticky klesat.
– Asfalt na bázi žuly je hrubý a drsný, což zvyšuje opotřebení pneumatik.
– Písek, který se větrem dostává na trať z okolní pouště, ovlivňuje přilnavost.
– Je zde celá řada pomalých zatáček, na výjezdu z nich se bude hodit silná trakce.
– Zároveň okruh nabízí čtyři rychlé rovinky, takže bude zapotřebí zvolit univerzální nastavení.
– Safety car má zde zřídkakdy vliv na strategii: během dvanácti let závodění v Bahrajnu ovlivnil závod pouze dvakrát. 

Tři nominované směsi

Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí,nejvíce univerzální směs.
Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Připomenutí minulého roku

– Vítěz: Hamilton (dvě zastávky – začal na měkké, v 15. kole nazul opět měkké, ve 33. kole přezul na střední).
– Nejlepší alternativní strategii zvolil druhý Räikkönen (také měl dvě zastávky v boxech – začínal na měkké, v 17. kole přezul na střední směs a ve 40. kole přezul zpět na měkkou směs).
– Vettel byl pátý s neplánovanou třetí zastávkou (výměnu poškozené přední části vozu spojil s přezouváním).

„Nová pravidla pro rok 2016 se ukázala jako životaschopná. Poskytují týmům i jezdcům mnoho různých strategií a při Velké ceně Austrálie promluvily do výsledků u všech stájí. Bahrajn je z pohledu pneumatik velmi odlišným typem okruhu, navíc ovlivněný velkým poklesem teploty. Je nutné se vypořádat se specifickým nastavením vozu pro tento závod. Bude také zajímavé sledovat, kdo se nejvíce poučil z Austrálie, aby zde mohl úspěšně čelit specifickým výzvám. Schopnosti jednotlivých týmů jsou rozmanité, uvidíme, jaké budou hrát klíčovou roli v závodě,“ řekl Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli. 

Další věci, které nás v poslední době zaujaly Pirelli

– Perfektní tweet od @EstebanGtz: „Závodů je mnoho, ale život máme jen jeden.“
– Závodní vůz Lamborghini Super Trofeo byl pro jízdu na ledě vybaven speciálně vyrobenými pneumatikami P Zero.
– Tým Haas F1 při svém debutu v Austrálii mistrovsky zvolil strategii výběru pneumatiky. S čím asi přijdou v Bahrajnu?

Přehled nominovaných směsí

Sdílejte na:
Zavřít