Pirelli očekává více taktizování a dramatičtější závody

Pirelli očekává více taktizování a dramatičtější závody

Nová sezóna přináší převratná pravidla týkající se pneumatik. Týmy dostanou více prostoru k taktizování a alespoň dvě zastávky v boxech vnesou do závodů více dramatičnosti, uvádí Pirelli v tiskové zprávě.

Okruh z pohledu pneumatik

– Albert Park je městský okruh, proto je na začátku víkendu nutné počítat s větší mírou znečištění.
– Vlivem značných rychlostí a následného brzdění působí na pneumatiky větší síly v podélném směru než ve směru příčném.
– Kvůli velkému počtu pomalých zatáček je kladen důraz na mechanickou přilnavost a vysoký přítlak.
– Osmá zatáčka je velmi rychlá podobně jako dlouhá levotočivá pasáž mezi zatáčkami Clark a Waite.
– Nejvíce namáhaná pneumatika na voze je levá zadní.
– Klima je zde vždy nepředvídatelné – slunečné počasí mohou pokazit přívalové deště, jak se v minulosti nejednou stalo.
– Asfalt je poměrně hladký, tudíž opotřebení pneumatik bývá nízké.

Tři nominované směsi

Střední směs (bílá): malé pracovní rozpětí, nejvíce univerzální směs.
Měkká směs (žlutá): vysoké pracovní rozpětí s důrazem na výkonnost.
Superměkká směs (červená): malé pracovní rozpětí, směs je rychlá, ale s omezenou životností.

Připomenutí minulého roku

– Vítězem se stal Hamilton (jedna zastávka: začal na měkké, v 25. kole přezul střední směs).
– Nejlépe zvolenou alternativní strategii měl Hülkenberg (dvě zastávky: začal na měkké, v 21. kole přezul na střední a ve 44. kole přezul opět na měkké). Závod odstartoval ze čtrnácté příčky a skončil sedmý.
– Většina jezdců měla jen jednu zastávku v boxech, strategii většiny z nich zmařilo vyjetí safety caru.

„S dalekosáhlými změnami předpisů ohledně pneumatik pro letošní rok očekáváme daleko větší taktizování. Otevírá se více možností nejen pro týmy, ale i pro jednotlivé jezdce. Výběr pneumatik pro letošní závod v Albert Parku byly týmy nuceny učinit již vloni. Teprve nedávno, stejně jako v pokeru, musel každý odkrýt své karty. V neděli odpoledne uvidíme, kdo se rozhodl správně,“ říká Paul Hambery, šéf motorsportu Pirelli.

Co je nového?

– Je tu sice nový formát kvalifikace, avšak bez vlivu na rozdělení nebo předpisy pneumatik.
– Máme novou ultraměkkou směs P Zero Purple Ultrasoft, která bude k dispozici až po Velké ceně Monaka.
– Během předsezónních testů v Barceloně bylo odjeto 8931 kol.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

– Aktualizovaný účet týmu @RenaultSportF1 na sociální síti Twitter.
– Zbrusu nová pneumatika řady P Zero pro silniční automobily se představila na autosalonu v Ženevě.
– Inženýr Pirelli Max Damiani skončil při Monte Carlo Historic Rally na 23. místě z celkových 314 startujících.

Přehled nominovaných směsí

Sdílejte na:
Zavřít