VC Singapuru vyhrál Sergio Pérez, druhý se umístil Charles Leclerc a na třetím místě skončil Carlos Sainz. Start závodu byl odložen o hodinu kvůli počasí – safety car byl několikrát na trati, aby mapoval podmínky pro ředitelství závodu. Pro Fernanda Alonsa to byla 350 Velká cena a aktuálně drží rekord v počtu závodů, do kterých jezdec nastoupil.
Všichni jezdci do závodu obuli pneumatiky do přechodných podmínek. Sergio Pérez měl výborný start a dostal se do vedení, Charles Leclerc měl sice dobrou reakci, nicméně monopost Red Bullu byl rychlejší.
Max Verstappen během prvního kola ztratil 4 pozice a byl až na dvanácté pozici. Následně se dokázal probojovat na deváté místo.
Sergio Pérez a Charles Leclerc si postupně vytvořili na zbytek pole náskok.
V 7. kole byly vyvěšeny žluté vlajky kvůli kolizi Nicholase Latifiho a Kuan-jü Čoua. Čínský pilot se snažil zaútočit na pilota Williamsu. Kanaďan evidentně jezdce Alfy Romeo neviděl a natlačil Kuan-jü Čoua do zdi, který musel odstoupit. Kanadský pilot měl defekt levé zadní peneumatiky a dokázal dojet zpátky do boxů, kde ale mechanici uznali, že závod pro něj taky skončil kvůli velkému poškození.
Až na konci 8. kola byl aktivován safety car. Na konci 10. kola safety car zamířil do boxů a závod by restartován. Max Verstappen tak dokázal během prvního kola po safety caru získat 2 pozice k dobru a byl na sedmé pozici. Na čele se nic nezměnilo.
V 18. kole Carlos Sainz hlásil do rádia, že nejsou moc daleko od nasazení pneumatik do sucha. Naopak Max Verstappen reagoval po dotazu svého inženýra, že je stále moc mokro.
V 21. kole musel odstoupit ze závodu Fernando Alonso kvůli problému s pohonnou jednotkou. Byl aktivován virtuální safety car. Do boxů zajel George Russel, obul středně tvrdé pneumatiky do sucha jako první pilot. Brit následně hlásil, že nemá grip.
Na konci 23. kola byl závod znovu obnoven.
Ve 26. kole dvojité žluté vlajky – Alex Albon narazil do zdi, nicméně dokázal vycouvat a zamířil do boxů – na trati zůstalo jeho přední křídlo, bohužel pro něj poškození bylo příliš velké a závod pro něj skončil. Byl aktivován virtuální safety car na jedno kolo.
Sergio Pérez si dokázal vybodovat 4 sekundový náskok na druhého Charlese Leclerca.
Ve 28. kole další žluté vlajky – Esteban Ocon odstoupil kvůli technickému problému s motorem. Opět aktivován virtuální safety car. Všichni jezdci stále vyčkávali s přezutím na pneumatiky do sucha. Jediný George Russell byl stále na středně tvrdých pneumatikách. Až na konci 30. kola byl závod znova restartován.
Lewis Hamilton ve 33. kole v zatáčce číslo 7 narazil do zdi – Brit nedobrzdil a měl poškozené přední křídlo, dokázal vycouvat! Propadl se na pátou pozici. Pilot Mercedesu nezamířil do boxů a pokračoval.
Ve 34. kole zajel do boxů Pierre Gasly a obul středně tvrdé pneumatiky. Další jezdci ho následovali.
Ve 35. kole zastavil u svých mechaniků Charles Leclerc a obul žluté pneumatiky, byl to ale pomalý pit stop. Dále zamířil do boxů Lewis Hamilton, vyměnili mu přední křídlo a obul taky středně tvrdé pneumatiky. Evidetně přišel zlom, kdy se vyplatí už mít pneumatiky do sucha.
O kolo později zamířil do boxů Sergio Pérez, obul žluté pneumatiky. Mexičan se vrátil na první pozici. Mezitím u mechaniků zastavili i Carlos Sainz a Max Verstappen.
Júki Cunoda havaroval a způsobil výjezd safety caru ve 36. kole! Japonec nedobrzdil a narazil do bariéry. Jediní, kdo ještě nestavěli, byli piloti McLarenu. Britská stáj oba svoje piloty okamžitě povolala a tento risk s overcutem se jim vyplatil.
Zároveň se spustil odpočet do dvouhodinového limitu, který je na závod – takže se neodjede plný počet kol. 35 minut před vypršením limutu safety car zajel do boxů (na konci 39 kola) a závod byl obnoven.
Max Verstappen zkusil zaútočit na čtvrtého Landa Norrise, nicméně kompletně probrzdil a musel se otočit v únikové zóně. Propadl se na osmou pozici. Pilot Red Bullu musel zajet do boxů pro nové pneumatiky, obul červenou sadu pneumatik a propadl se na poslední pozici.
George Russell dostal defekt po kontaktu s Mickem Schumacherem, kterého předjízděl na hlavní rovince. Brit tak musel obkroužit celé kolo. Mezitím Mick Schumacher dojel velmi pomalým tempem do boxů. Oba jezdci ale pokračovali v závodě.
Sergio Pérez byl pod tlakem od Charlese Leclerca ve 43. kole – Mexičan ohlásil, že má problém s pohonnou jednotkou. Zároveň byl poprvé povolen DRS systém. Monopost Red Bullu je rychlejší na rovinkách oproti Ferrari a z toho Sergio Pérez těžil.
Sergio Pérez bude vyšetřován po závodě kvůli vzdálenosti za safety carem! Charles Leclerc dostal informaci, že se má snažit udržet za Mexičanem do 5 sekund kvůli případné penalizaci.
Vítězem se stal Sergio Pérez!
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Sergio Pérez | RED BULL | 2:02:15.238 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +7.595s |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | +15.305s |
4 | Lando Norris | MCLAREN | +26.133s |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN | +58.282s |
6 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +61.330s |
7 | Max Verstappen | RED BULL | +63.825s |
8 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN | +65.032s |
9 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +66.515s |
10 | Pierre Gasly | ALPHATAURI | +74.576s |
11 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +93.844s |
12 | Kevin Magnussen | HAAS | +97.610s |
13 | Mick Schumacher | HAAS | +1 lap |
14 | George Russell | MERCEDES | +2 laps |
NC | Júki Cunoda | ALPHATAURI | DNF |
NC | Esteban Ocon | ALPINE | DNF |
NC | Alexander Albon | WILLIAMS | DNF |
NC | Fernando Alonso | ALPINE | DNF |
NC | Nicholas Latifi | WILLIAMS | DNS |
NC | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | DNF |