Christian Horner, šéf týmu Red Bull, se rozhovořil o Adrianu Neweym a jak jeho přínos pro Rudé býky jde za pouhý design auta. Přítomnost legendárního inženýra je inspirací pro nové technické pracovníky.
Christian Horner si v rozhovoru pro motorsport.com vychvaloval Adriana Neweyho, který je ústřední postavou týmu a stál při nich takřka od jejich začátků. K týmu se připojil v roce 2006, kdy opustil McLaren. V roce 2009 s týmem dosáhli prvního vítězství a nyní, díky vítězství Maxe Verstappena ve Velké ceně Kanady 2023, se stali pátým týmem ve formuli 1, který dosáhl sta vítězství.
„Adrian Newey fenomenálním způsobem přispěl ke všem úspěchům, které jsme měli,“ chválí si jeho práci Christian Horner. „V začátcích jsme na něm byli samozřejmě velmi závislí, a já kolem něho shromáždil tým, aby mohli přenášet z jeho rýsovacího prkna na auto co nejrychleji. A s velkou změnou regulací a podporou od lidí, jako Rob Marshall a dalších klíčových lidí v organizaci, pro nás mezi lety 2010 až 2013 odvedl úžasnou práci. Byl trochu rozčarovaný během hybridní éry, když jsme nemohli soupeřit. A samozřejmě, jakmile jsme měli konkurenceschopnější motor, vrátilo se jeho nadšení pro formuli 1.“
„Byl klíčovou složkou, ale samozřejmě všechno se vyvíjí a myslím, že jedním z největších úspěchů bylo, jak se ta skupina lidí vyvíjela. Aerodynamická skupina, samozřejmě s Pierrem Wachem, který pracuje s Adrianem Neweym jako technický ředitel, byla schopna těžit z jeho zkušeností, aniž by na nich byla závislá. Je tak inspirativním člověkem pro všechny konstruktéry v týmu – zejména pro ty mladé, kteří se sem dostanou, a on si velmi užívá pracovat s mládeží, s výzvami a tak dále. Takže samozřejmě hrál klíčovou roli v našich sto vítězstvích, ale jeho role, jako všechny ostatní, se v průběhu let vyvíjela,“ popisuje roli Adriana Neweyho v týmu Christian Horner.
Adrian Newey podepsal dohodu, že v pozici bude pokračovat několik dalších let. Přesná délka smlouvy nebyla zveřejněna, ale jeho práce nyní zahrnuje práci na detailech designu pro tým, a zároveň práci na vedlejším podniku Red Bullu, Red Bull Advanced Technologies, a nové divizi Powertrains, která týmu ve formuli 1 dodává pohonné jednotky.