
Fanoušci, kteří po loňské sezóně věřili ve vyrovnanější drama, by měli znervóznět. Důvod jim k tomu dává jeden z nejinteligentnějších a nejúspěšnějších mužů v kolotoči Formule 1. Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey říká, že závodění s Mercedesem bude velmi těžký úkol i v příštím roce.
V loňské sezóně měl Red Bull možná nejlepší auto ze všech týmů. Jeho zásadní slabinou však byl motor Renault. Spekulovalo se, že by rakouský tým mohl dodavatele klíčové součásti vozu změnit, nebo dokonce začít vyvíjet vlastní motory. Nakonec se nestalo ani jedno a Red Bull zůstal věrný francouzské automobilce s jejímiž motory v minulosti dokázal získat čtyři tituly v řadě.
Adrian Newey se nyní domnívá, že zlepšení, které Renault zaznamenal během zimy, by nemuselo být dostatečné pro boj o titul. Pro Red Bull to není vůbec dobrá zpráva zejména v situaci, kdy se tým nebude moci na sto procent opřít o zkušeného konstruktéra a strůjce úspěchů posledních let, kterým je právě Adrian Newey. Ten již dříve avizoval, že se bude plnými silami podílet na vývoji nově představeného vozu RB11, ale během sezóny se bude věnovat i dalším projektům Red Bullu.
Nadějí pro fanoušky jsou tajné zbraně, které zatím Red Bull skrývá černobílým zbarvením vozu a respekt k vozu RB11 má i inženýr Mercedesu Paddy Loew: „Toto zbarvení je vysoce efektivní. S ničím takovým jsem se ještě nesetkal. Red Bull představuje úplně novou zbraň a zabraňuje nám prozkoumat jejich vůz. Věřím, že mají co skrývat, jinak by si tento trik schovali na jinou sezónu. Red Bull bude silný soupeř.“
Velkou výhodu však Mercedesu nemusí přinést sebelepší aerodynamika pokud nebude motor dostatečně výkonný. Red Bull o tom ví po poslední sezóně své. Jezdci tohoto týmu jsou však ohledně výkonu optimističtější. Daniel Ricciardo dokonce tvrdí, že už po prvních kilometrech v novém voze cítí obrovské zlepšení. Newey si však stojí za svým: „Renault nám loni tvrdil, že ztráta na Mercedes je zhruba deset procent. To je něco, co se v krátké době stahuje jen velmi těžko.“
„Je nemožné dosáhnout zlepšení výkonu pouhou aerodynamikou a to i přesto, že na novém nose pracujeme velmi usilovně. Pravidla pro tuto část vozu letos opět dospěla k velkým změnám a dá se očekávat, že u jednotlivých týmů uvidíme hodně rozdílná řešení. Na tomto prvku můžeme hodně vydělat, ale samozřejmě také ztratit,“ prozrazuje Newey prioritu svého týmu.
„Nemůžeme však ignorovat fakt, že současná pravidla přidávají na důležitosti právě motorům a je těžké postavit silný vůz klasickou cestou prostřednictvím šasi. Neříkám, že všechna auta jsou stejná, ale zároveň je jasné, že je těžké získat výhodu pomocí designu, když jsou pravidla tak přísná a svazující,“ stěžuje si nejúspěšnější konstruktér poslední dekády.
„Hlavní je motor. Podívejte se na Mercedes. Rosberg během prvního dne testů odjezdil 157 kol. Díky jejich motoru jednoduše měli čas soustředit se na zdokonalování a evidentně postavili velmi spolehlivý vůz. Mercedes je jasným favoritem i letos,“ uzavírá Newey.