Monaco Historique: Série F – vozy z let 1977 až 1980

Monaco Historique: Série F – vozy z let 1977 až 1980

O monopostech Série F, tedy vozů z let 1977 až 1980 platí to stejné, co o sérii E: I tyto skvosty přijedou do Brna, i tyto skvosty ztělesňují to nejlepší, co F1 kdy nabídla. Rovnými 30 účastníky našlapaná třída čerpala v Monaku z věčné krásy Lotusů, Tyrrellů, Ferrari, Williamsů, Arrowsů, Ensignů a Copersucarů.

Fandové byli jistě zvědaví na výkony někdejší domácí naděje F3 Jonathana Cocheta (Fittipaldi F6A), hvězdy IMSA Wayneho Taylora (na vítězném voze roku 1977, Wolfu WR4) a ředitele McLarenu, Zaka Browna (Williams FW07B).

Kvalifikace: Zadělal si Lyons na druhý vavřínový věnec?

Michael Lyons neovládl jen Sérii D, ale i kvalifikaci novějších vozů Série F. Použil k tomu Heskethu 308E po Rupertovi Keeganovi, se kterým v knížectví již dříve triumfoval. Nabitá a velmi rychlá session se překvapivě obešla bez „obětí“. 0,2 sekundy za Lyonsem se kvalifikoval Miles Griffiths na Fittipaldi F5A, a jemu následovali Stephen Shanly na Tyrrellu 010, Jonathan Cochet na Fittipaldiho „Concorde“ a David Shaw na Williamsu FW06. Zak Brown, na kterého se přišli podívat jeho jezdci F-Liberty Norris s Piastrim, se neztrapnil a zajel 18. čas. Zato Wayne Taylor se asi ani nestačil divit, jak rychle se v „historické“ F1 jezdí – musel se smířit s 24. startovní pozicí.

Závod: Lyonsovo zadostiučinění

Co se Michaelovi Lyonsovi nepodařilo se Surteesem, toho dosáhl s Heskethem 308E: vyhrál. Závod Série F ovšem poznamenaly zlé nehody a mnohá přerušení. První start vyšel Lyonsovi dobře, daleko za ním na startovní rovince ale ošklivě kolidovali Harald Becker (Arrows A3) s Wayne Taylorem. Jihoafrická hvězda IMSA si při tom dokonce lehce ublížila – na svůj debut v Monaku nebude mít Taylor nejlepší vzpomínky…

Po úklidu dráhy se startovalo znovu a na špičce se opět usadil Lyons s Griffithsem v těsném závěsu. Jelo se ovšem zase jen dvě kola, než v tunelu zle vletěl do bariéry Hesketh Martina Overningtona… Startovalo se tedy potřetí a na špičce znovu řádil duel Lyons-Griffiths – než se v 7. kole znovu přerušovalo: v Tabákové zatáčce odložil domácí Nicolas Matile svůj March 771… Ředitel závodu měl i vzhledem na pokročilou odpolední dobu dost a závod poté odmávl také  šachovnicovou vlajkou! Profík Cochet dovedl svůj nově restaurovaný vůz na výborné 3.místo.

Výsledek Monaco GP Historique – Série F:

  1. Michael Lyons, Hesketh 308E
  2. Miles Griffiths, Fittipaldi F5A
  3. Jonathan Cochet, Fittipaldi F6A
  4. Mark Hazell, Williams FW07B
  5. Michael Cantillon, Tyrrell 010
  6. Carlos de Quasada, McLaren M26

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít