O monopostech Série F, tedy vozů z let 1977 až 1980 platí to stejné, co o sérii E: I tyto skvosty přijedou do Brna, i tyto skvosty ztělesňují to nejlepší, co F1 kdy nabídla. Rovnými 30 účastníky našlapaná třída čerpala v Monaku z věčné krásy Lotusů, Tyrrellů, Ferrari, Williamsů, Arrowsů, Ensignů a Copersucarů.
Fandové byli jistě zvědaví na výkony někdejší domácí naděje F3 Jonathana Cocheta (Fittipaldi F6A), hvězdy IMSA Wayneho Taylora (na vítězném voze roku 1977, Wolfu WR4) a ředitele McLarenu, Zaka Browna (Williams FW07B).
Kvalifikace: Zadělal si Lyons na druhý vavřínový věnec?
Michael Lyons neovládl jen Sérii D, ale i kvalifikaci novějších vozů Série F. Použil k tomu Heskethu 308E po Rupertovi Keeganovi, se kterým v knížectví již dříve triumfoval. Nabitá a velmi rychlá session se překvapivě obešla bez „obětí“. 0,2 sekundy za Lyonsem se kvalifikoval Miles Griffiths na Fittipaldi F5A, a jemu následovali Stephen Shanly na Tyrrellu 010, Jonathan Cochet na Fittipaldiho „Concorde“ a David Shaw na Williamsu FW06. Zak Brown, na kterého se přišli podívat jeho jezdci F-Liberty Norris s Piastrim, se neztrapnil a zajel 18. čas. Zato Wayne Taylor se asi ani nestačil divit, jak rychle se v „historické“ F1 jezdí – musel se smířit s 24. startovní pozicí.
Závod: Lyonsovo zadostiučinění
Co se Michaelovi Lyonsovi nepodařilo se Surteesem, toho dosáhl s Heskethem 308E: vyhrál. Závod Série F ovšem poznamenaly zlé nehody a mnohá přerušení. První start vyšel Lyonsovi dobře, daleko za ním na startovní rovince ale ošklivě kolidovali Harald Becker (Arrows A3) s Wayne Taylorem. Jihoafrická hvězda IMSA si při tom dokonce lehce ublížila – na svůj debut v Monaku nebude mít Taylor nejlepší vzpomínky…
Po úklidu dráhy se startovalo znovu a na špičce se opět usadil Lyons s Griffithsem v těsném závěsu. Jelo se ovšem zase jen dvě kola, než v tunelu zle vletěl do bariéry Hesketh Martina Overningtona… Startovalo se tedy potřetí a na špičce znovu řádil duel Lyons-Griffiths – než se v 7. kole znovu přerušovalo: v Tabákové zatáčce odložil domácí Nicolas Matile svůj March 771… Ředitel závodu měl i vzhledem na pokročilou odpolední dobu dost a závod poté odmávl také šachovnicovou vlajkou! Profík Cochet dovedl svůj nově restaurovaný vůz na výborné 3.místo.
Výsledek Monaco GP Historique – Série F:
- Michael Lyons, Hesketh 308E
- Miles Griffiths, Fittipaldi F5A
- Jonathan Cochet, Fittipaldi F6A
- Mark Hazell, Williams FW07B
- Michael Cantillon, Tyrrell 010
- Carlos de Quasada, McLaren M26