Šéf Mercedes Toto Wolff popřel, že by se tým chtěl vzdát snahy o vítězství při současných pravidlech formule 1, které platí do roku 2025, přestože se mu stále nedaří.
Od roku 2022, kdy se F1 vrátila k vozům s přísavným efektem, se Mercedesu nedaří zopakovat bezkonkurenční úspěch, díky němuž získal osm mistrovských titulů v řadě.
Německý tým zvítězil v jednom závodě, a to při VC Sao Paula v roce 2022. V letošní sezóně se propadl na čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Navzdory novému nastavenému optimismu, že jejich nejnovější vůz W15 nevykazuje žádné problémy a omezení, které měli jejich předchozí monoposty v minulých sezónách, nyní však Mercedes bojuje se zásadním problémem s korelací.
Hovoří se o tom, že by Mercedes mohl přesunout své finanční zdroje na vývoj monopostu pro rok 2026, což bude přelomový rok se změnou pravidel. Mělo by jít o zaručení si dobrého startu do zmíněné sezóny. Wolff sice připustil, že dohnat Red Bull před touto přelomovou sezónou je vysoce nepravděpodobné, nicméně upřesnil, že Mercedes stále není ochoten obětovat jak letošní sezónu, tak tu v roce 2025.
„Pokud je vaším očekáváním, že tým bude závodit o vítězství a šampionáty, dá se říct, že jsme momentálně mimo tuto pozici,“ prohlásil Wolff. „Max Verstappen a Red Bull jsou v tomto daleko před námi, ale ani pro jeden z týmů které bojují o druhou, třetí nebo čtvrtou pozici, to není uspokojivé.“
„Vždycky jsem říkal, že kdybych se na to měl dívat z čistě sportovního hlediska, tak je důležité vyhrávat, a ne být druhý, třetí nebo čtvrtý. Ale to je realita, které v současné době čelíme. Snažíme se z této nové reality udělat to nejlepší, a to je porazit naše přímé konkurenty. Přitom uznáváme, že někdo prostě odvádí lepší práci a nastavuje měřítko, které si nakonec musíme nastavit i my.“
„Naši letošní ambicí bylo vyhrávat závody, a já bych tuto ambici nechtěl pustit z hlavy. Otázka, kdy toho budeme schopni. Určitě ne příští rok, ale rok 2026 bude velký reset, který určitě poskytuje nejreálnější příležitost pro jakýkoliv jiný tým porazit Red Bull. Předtím je ale ještě jedna a tři čtvrtě sezóny a já nechci abychom v příštích 18 měsících prožívali další utrpení. Doufám jen ve světlé okamžiky, kterých bude v průběhu přibývat.“
Wolff připouští, že status Mercedesu jako celosvětové značky hraje značnou roli v jeho přání, aby se jeho skomírající osud zvrátil ještě před zavedením nových technických pravidel.
FIA v prosinci oznámila, že přidala nařízení, které brání deseti stávajícím týmům pracovat na monopostech budoucí iterace během roku 2024.
Wolff byl proto dotázán, zda bude třeba na konci tohoto období rozhodnout, zda tým bude naplno vyvíjet rok monopost pro rok 2025 po skončení zákazu. „My jsme Mercedes. Nemůžeme zcela opustit od současných pravidel a zaměřit se na ty nová,“ odpověděl Rakušan. „To není ambicí značky, naší vlastní ani našich partnerů. Takže si myslím, že je třeba pokračovat ve vývoji a formování chápaní současných pravidel. A nakonec, až FIA přijde s nějakou formou předpisů, stejně jako všechny ostatní věci, začneme se tím zabývat. Do té doby se budeme soustředit na současnost.“