
Oscar Piastri ukrajoval z náskoku Landa Norrise, ale krátce poté, co dostal pokyn, aby držel pozici za svým týmovým kolegou, udělal chybu. McLaren teď vysvětlil, že šlo jen o krátkodobý pokyn a piloti mohli závodit.
Zatímco Oscar Piastri zpočátku ztratil pozici v úvodním kole, kdy se před Australana dostal Max Verstappen, začal poté dohánět Landa Norrise, když se mu podařilo dostat se před Maxe Verstappena, který udělal chybu.
Oscar Piastri pomalu ale jistě začal ukrajovat z náskoku týmového kolegy a dostal se na dostřel DRS. Pak dostal od svého závodního inženýra pokyn, aby držel pozici za Landem Norrisem, což bylo zřejmě v rozporu s předzávodní zprávou, že oba piloti budou moci volně závodit.
Australan zprávu přijal a zdůraznil, že je rychlejší než britský pilot, ale zůstal pevně za svým týmovým kolegou, aniž by zaútočil. Očekávaný útok pak vyprchal, když udělal chybu v zatáčce a musel ubrat plyn, aby vůz znovu udržel.
Po konci závodu byl generální ředitel McLarenu Zak Brown dotázán, zda měl pocit, že rytmus Oscara Piastriho narušil pokyn k držení pozice.
„Nemyslím si, že by to s tím mělo cokoli společného. Chtěli jsme bezpečný přechod na podmínky tratě,“ řekl a pak vysvětlil, že pokyn k udržení pozic byl pouze dočasný, aby trochu ovlivnili zácpu na trati.
„Andrea a já jsme ho vlastně pustili, aby závodil, a chtěli jsme se jen ujistit, že jsme uvolnili provoz. Takže zdržení bylo opravdu jen na chvíli. Pak ale udělal chybu a začal ztrácet. Myslím, že v těchto podmínkách dost tlačil.”
Závod Oscara Piastriho se rozpadl krátce po safety caru, když on i Lando Norris vyjeli v posledním sektoru mimo trať poté, co v Melbourne začalo pršet a změnily se podmínky tratě. Zatímco Britovi se podařilo udržet vůz a vrátit se na trať bez ztráty pozice, Oscar Piastri sjel do trávy a uvízl. Nakonec se z toho dostal a dojel devátý.
„Je mi Oscara hrozně líto. Jel tak skvělý závod a oba přišli na ten déšť ve stejnou dobu. Lando vůz dokázal udržet. Pro Oscara to bylo trochu složitější a jel skvěle, aby se vrátil na 9. místo, ale byla to úžasná týmová práce v napínavém závodě.“
Když McLaren během první části závodu ve stabilních podmínkách Maxovi Verstappenovi ujížděl, Zak Brown rychle upozornil, že jde stále jen o první závod. „Vypadalo to dobře, ale jak víme, je to jedna trať, jeden závod. Uvidíme, co se stane v Číně.”
„Ale rozhodně začínáme sezónu velmi silně. Ale viděli jsme, že loni Max vyhrál prvních šest, sedm závodů, nebo kolik to bylo, a pak měl trochu sucho. Takže si myslím, že prostě musíme pokračovat v tom, co děláme.“
Vzhledem k tomu, že Lando Norris pokračoval v odolávání tlaku, který na něj vyvíjel Max Verstappen, a získal vítězství a vedení v Poháru jezdců, Zak Brown řekl, že to byl těžký den, kdy bylo třeba zjistit nejlepší volbu pneumatik pro daný okamžik.
„Neuvěřitelná jízda, tým zvolil perfektní strategii ve velmi obtížných podmínkách. Kvůli dešti to bylo opravdu těžké. Pořád jsme si říkali, že přijde, možná nepřijde. Jak moc zlé to bude? Jak dlouho to bude trvat?”
„Museli jsme prostě reagovat na okolnosti. Takže tým odvedl skvělou práci. Všichni v McLarenu, všichni muži a ženy, postavili pořádný závodní vůz.“