Oba jezdce McLarenu čeká v Bahrajnu start z nejlepší desítky. Zatímco Carlos Sainz Jr. si pro start závodu zajistil 7. příčku, Lando Norris odstartuje 9.
V Melbourne se stal příjemným překvapením kvalifikace pilot McLarenu Lando Norris. Britskému nováčkovi se totiž hned na první pokus podařilo probojovat do třetí části kvalifikace, v níž si pak pro start závodu zajistil osmé místo. V bahrajnské kvalifikaci se ale stáji z Wokingu podařilo tento počin dokonce překonat, když se McLarenu poprvé od Malajsie 2017 podařilo postoupit do závěrečného segmentu s oběma vozy.
Rychlejším z dvojice britské stáje byl tentokrát Carlos Sainz Jr. Španěl, který do nové sezony nevstoupil v Melbourne zrovna pravou nohou, se umístil na sedmé příčce. Po kvalifikaci 24letý rodák z Madridu neskrýval nadšení a prohlásil, že takový výsledek by byl pro tým ještě v závěru loňské sezony nepředstavitelný.
„Gratuluji celému týmu, protože jsme dostali oba vozy do třetí části, což je něco, co se v tomto týmu dlouho nestalo. Ukazuje to, že pracujeme správně a že jdeme správným směrem. Obtížná zima a také těžká druhá polovina loňského roku, kdy jsme se snažili porozumět problémům loňského vozu, se nyní začíná vyplácet. Učili jsme se a vylepšovali vůz. A nyní jsme tady, skoro nejlepší ze zbytku světa, což bylo ještě před třemi nebo čtyřmi měsíci nepředstavitelné. Jsme od něj půl sekundy,“ uvedl Sainz Jr.
We extracted everything from the car and just missed on that P6! P7 however is a good starting position for the race. Congratulations to the whole team! Hard work pays off! I want my first points, so let's focus on tomorrow. #BahrainGP pic.twitter.com/LZEjyIEBj1
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) March 30, 2019
Bývalý pilot Toro Rosso a Renaultu ale zároveň přiznal, že zlepšení výkonnosti svého týmu nedokáže porozumět.
„Je těžké pochopit, proč jsme tak blízko nebo proč je všechno těsné. Je to lepší a je to větší zábava pro diváky. Myslím, že jsme dnes málem porazili Red Bull a za loňským rokem jsme téměř o dvě sekundy. Vlastně jsme Red Bull porazili, Gaslyho. Je to všechno tak trochu divné, ale je to lepší.“
Sainzův týmový kolega Lando Norris obsadil při své druhé účasti v závěrečném segmentu v řadě desátou příčku, když při svém pokusu chyboval. Ještě v úvodní části kvalifikace však zažil nesnadný moment, když byl zablokován Romainem Grosjeanem. Za tento prohřešek byl pilot Haasu potrestán ztrátou tří pozic na startovním roštu, na čemž vydělá i obět tohoto incidentu a odstartuje tak 9. I u něj panovala po kvalifikační bitvě spokojenost.
Lando wasn't happy, and neither were the stewards
This Q1 incident has cost Romain Grosjean three grid places for Sunday's race >> https://t.co/PC0FdY09vh#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/cVJrUBLYbs
— Formula 1 (@F1) March 30, 2019
„Mít oba vozy ve třetí části je pro tým pozitivní. Malými krůčky se posouváme dopředu. V každém z nás to vzbuzuje sebedůvěru. Tu a tam jsem udělal pár chyb. Nic velkého, malé probrzdění v 10. zatáčce, která je docela ošidná. Trochu moc jsem tlačil na pilu. Je to ale stále třetí část, tudíž jsem s tím dost spokojený,“ řekl Brit.
Norris se vyjádřil rovněž ke svému incidentu s Grosjeanem. Francouzovi ovšem vinu nepřipisuje a za původce této horké chvilky považuje Sebastiana Vettela, který Grosjeana v nájezdu do poslední zatáčky předjel a ten tak za účelem vytvoření mezery před nájezdem do rychlého kola zpomalil. Manévr pilota Ferrari přirovnává Brit k loňskému incidentu mezi Kevinem Magnussenem a Fernandem Alonsem v kvalifikaci na VC Itálie.
https://twitter.com/518mc/status/1035886115733946373
„Abych byl k němu férový, jeho tým měl pouze tři sekundy na to, aby mu řekl, že jsem za ním, což již nestihli. Mohlo to pro něj být velice těžké, pokud by náhle zcela nezměnil svůj přístup a celé kolo nevzdal. Z toho, co říkal, nevěděl, že jsem za ním, dokud jsem do něj skoro nenaboural. Vettel ho podrazil, což není zrovna hezké. Pokud jste závodní jezdec, měli byste se snažit vzájemně respektovat.
Pokud máte před sebou auto, tak jej v poslední zatáčce prostě nepředjíždíte, jako Magnussen s Fernandem loni na Monze, protože si tak trochu pokazíte obě kvalifikační kola. Myslím, že dělal co mohl, když se to dozvěděl. Ale zablokoval mě. Kdybych z jakéhokoli důvodu neabsolvoval druhé kvalifikační kolo, byl by to důvod, proč bych nebyl ve druhé části.“
Poslední bodovaný výsledek McLaren se datuje k loňské Velké ceně Mexika, kterou dokázal Stofel Vandoorne dokončit na osmém místě. S oběma vozy pak naposledy McLaren bodoval loni v Ázerbájdžánu, když Fernando Alonso skončil 7. a jeho belgický týmový kolega 9.