McLaren plánuje navázat na úspěch z předešlé sezony. Proto se snaží vylepšit výkon vozu při nižších rychlostech a vyvíjí auto, které bude méně citlivé na nárazové povětrnostní podmínky.
Stáj se sídlem ve Wokingu si dělá velké naděje s přechodem na pohonnou jednotku Mercedesu. Kromě změny motoru však stáj McLaren tvrdí, že hlavním cílem jejího úsilí je vylepšit svůj vůz ve dvou klíčových oblastech.
Technický ředitel James Key uvedl, že stroj na rok 2020 byl velice silný ve vysokorychlostních zatáčkách, nebo když povětrnostní podmínky nebyly příliš proměnlivé.
„Věřím, že naší silnou stránkou byly obvykle vysokorychlostní zatáčky,“ vysvětlil a mluvil o tom, jaké nedostatky se letos řeší. „Určitě jsme od začátku sezony byli velmi konkurenceschopní ve středních a vysokorychlostních zatáčkách.“
„Brždění na konci rovinek bylo další naší silnou stránkou, což nám prospělo na některých tratích – například v Rakousku.“
„Myslím, že pokud jde o slabé stránky našeho vozu, stále se musíme trochu zlepšit v nižších rychlostech. Už to není tak hrozné jako tomu bylo v roce 2019, ale pořád je zde místo pro zlepšení. Zatím jsou pomaleji projížděné zatáčky trnem v patě našeho vozu.“
„Dalším naším velkým problémem byly nárazovité povětrnostní podmínky, auto se nechovalo, jak jsme chtěli, což bylo dobře vidět na datech ze senzorů.“
„Takový problém se nedá vyřešit za jednu noc, musíme mu však přijít na kloub, . Je to něco, na čem intenzivně pracujeme. Pokud se nám podaří tyto problémy vyřešit, věřím, že bude naše auto konzistentnější a více konkurenceschopné.“
Carlos Sainz a Lando Norris loni trpěli v nepříznivých povětrnostních podmínkách, protože vůz MCL35 byl náchylný k náhlým změnám rovnováhy vozu, když vítr změnil směr.
I když odhalíme takovýto problém, není vždy úplně snadné vyřešit jej pomocí počítačových simulací, Key však říká, že je McLaren dost zkušená stáj na to, aby využila svých znalostí a dostala svůj monopost na vrchol.
„Nebudu lhát, bylo to náročné,“ vysvětlil. „Myslíme si, že jsme již přišli na hlavní nedostatek vozu, který měl toto všechno na svědomí. Můžu vás ujistit, že se tomu pořádně věnujeme.“
„I když přijdete na to, co je v autě špatně, neexistuje nějaká magická hůlka, kterou mávnete a problém by byl vyřešen. Existují však na autě prvky, které jsou více, či méně ovlivněny proměnlivým větrem.“
„Samozřejmě tím trpí každé auto na startovním roštu. Naši řidiči uvedli, že i oni v závodě viděli jiná auta mít problémy, když přišel nečekaný nárazový vítr. Řekl bych však, že na žádný tým neměly povětrnostní podmínky takový dopad, jako právě na nás.“