
Nekonečný příběh McLarenu a jeho pohonných jednotek by už brzy mohl mít svůj šťastný konec. Čas se ale krátí a vše musí být rozhodnuto nejdéle na začátku září.
V Maďarsku sice McLaren dokončil závod s oběma vozy na bodované pozici a mohlo by se tak zdát, že vše začíná být v pořádku, jenže tomu tak stále není. Tamní okruh je svou charakteristikou totiž velmi specifický a dává možnost uspět i týmům, které nemají zrovna ten nejsilnější motor.
Honda se až s letošní třetí specifikací svého motoru podle dostupných informací dostala na loňskou výkonnostní úroveň, což je velkým zklamáním a její nespolehlivost jí také žádné kladné body k dobru nepřidává. Sauber navíc předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, které vlastně ani nestihlo začít a oznámil spolupráci s Ferrari.
Provozní ředitel McLarenu Neale se nechal slyšet, že na spekulacích o vyjednávání Hondy s Toro Rosso je něco pravdivého. Zároveň potvrdil, že rozhodnutí o pohonných jednotkách pro rok 2018 musí padnout nejpozději na začátku září.
Spekulace o vyjednávání mezi Hondou a Toro Rosso naznačují, že možným řešením je výměna dodavatelů motorů mezi McLarenem a Toro Rosso. McLaren by tak mohl být poháněn motory Renault, ale otázkou zůstává, zda je to dost pádný argument pro setrvání mistra světa Alonsa ve Wokingu?
Na druhou stranu by právě motor Renault mohl být pro Alonsa dostatečným důvodem k setrvání s ohledem na to, že odchod do týmu Renault by dost možná nemusel znamenat posun vpřed z pohledu šasi a navíc by jejich motor měl i tak v útrobách svého monopostu.
Sám Alonso vlastně ani lepší možnost zřejmě nemá, protože u Mercedesu jsou s Bottasem spokojeni a Hamilton je podepsán, u Ferrari vše vypadá na podepsání obou současných pilotů a v Red Bullu také prostor pro změny momentálně nemají.