Lando Norris z McLarenu se domnívá, že sezóna 2023 byla jeho nejlepší ve formuli 1. Její součástí bylo i zlepšení managementu pneumatik, které provedl od doby, co v roce 2019 přišel do královny motorsportu.
Lando Norris v McLarenu debutoval v roce 2019, a poté s britským týmem podepsal prodloužení v roce 2021 a 2022. Ačkoli měl tým těžký začátek sezóny 2023, vývojová práce týmu pomohla se dostat do pozice nejbližšího vyzyvatele Red Bullu. To vše také přispělo k tomu, že Lando Norris získal sedm umístění na stupních vítězů a v počátečních fázích závodů v Silverstone a Austinu vedl.
Když byl mladý britský pilot požádán, aby zhodnotil svou sezónu 2023, odpověděl: „Myslím, že to byl můj nejlepší rok. Myslím, že to byl náš nejlepší rok jako týmu. Myslím, že je to hodně jen ze zřejmých důvodů, a to z úspěchu, který jsme byli schopni dosáhnout po startu, který jsme měli.“
„Myslím, že jsme předvedli spoustu skvělých výkonů, jak z hlediska samotného závodění, tak i z hlediska toho, že jsme měli dobrý výkon. Mexiko bylo pravděpodobně vrcholem toho všeho.“ Lando Norris se ve Velké ceně Mexika dostal ze sedmnáctého místa na páté díky sérii předjetí, které započaly po druhém startu závodu.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella nedávno uvedl: „Lando (Norris – pozn- red.) měl v roce 2023 schopnost pochopit, jak řídit vůz, jak jsme na tom byli s pneumatikami, co tyto změny podmínek znamenali a jak by měl přizpůsobit svůj jízdní styl.“ To vše, aby pomohl McLarenu držet se v závodech blíže k Maxovi Verstappenovi než mnozí jiní soupeři v určitých fázích minulé sezóny.
Po těchto slovech britský pilot vysvětlil, že se přesto cítí, že se musí každý víkend přizpůsobovat, aby se dopracoval k co nejlepším závodním výkonům hlavně v kritické fázi křehkých pneumatik Pirelli. „Stále nejsem každý víkend úplně sehraný s myšlením na to, že vůz udělá tento víkend tohle a tohle, v polovině případů to tak totiž není. Takže pak si tak nějak říkám, že teď musím jezdit trochu víc takhle a všechny takové věci.“
„Formule 1 je podle mě často vždycky hodnocena příliš zkratkovitě. Když má jeden pilot dva dobré víkendy za sebou, tak se řekne, že je zpátky ve hře. Ale další víkend je pak zase pryč a vše je naopak. Takže si myslím, že jsem vždycky měl sem tam nějaký dobrý závod, ale když se na to podívám jako na sezónu, tak jsem v neděli podával konzistentní výkony.“
„Bez ohledu na podmínky, bez ohledu na to, jestli bylo horko nebo zima, nebo jestli byl vůz opravdu rychlý nebo se trochu víc trápil, nebo jestli bylo nastavení tam, kde jsem chtěl, nebo kde nebylo, jestli jsem startoval vpředu nebo vzadu, vždycky jsem dokázal tak nějak vytěžit maximum z jakékoli situace, ve které jsem byl. A myslím, že to je věc, ve které jsem se letos zlepšil. Byla to schopnost ještě více se přizpůsobit všem těm různým scénářům a různým podmínkám, které jsou výzvou.“
Lando Norris svůj pokrok přičítá času a úsilí, které do zlepšení vložil, což podle něj zahrnovalo spoustu času na simulátoru, spoustu dat, učení, včetně procházení svých předchozích výkonů a výkonů pilotů, kteří s ním sdíleli místo v McLarenu. „Nebudu říkat tajemství toho všeho, prostě hodně simulátoru je asi jeden z největších důvodů. Ale také čas na zkoumání dat srovnání mě a Daniela (Ricciarda, týmový kolega v letech 2021 až 2022 – pozn. red.), mě a Oscara (Piastriho, nynější kolega – pozn. red.), dokonce i mě a Carlose (Sainze, týmový kolega v letech 2019 až 2020 – pozn. red.). Vrátili jsme se tak daleko, abychom tak nějak pochopili, co jsem tehdy dělal dobře a co špatně, co tehdy dělal dobře a co špatně on, a to samé pro Daniela, a to samé pro Oscara nyní. V podstatě jen tato práce.“