Lando Norris přijal tvrdý trest, který ho stál druhé místo ve Velké ceně Kataru. Přiznal ale, že by se zachoval jako Max Verstappen a vše by taky hlásil. Žlutou vlajku prý neviděl.
Lando Norris nezpomalil pod žlutou vlajkou a dostal trest v podobě penalizace 10 sekund formou stop and go. Přišel o druhé místo, ale podařilo se mu dojet na desáté pozici.
V úvodním stintu byly na rovince vyvěšeny žluté vlajky kvůli zrcátku Alexandra Albona, které upadlo. Max Verstappen vysílačkou požádal svůj tým, aby zkontroloval, zda Lando Norris pod žlutou nezpomalil, a po diskusi se stewardy byl Brit vyšetřován.
Pilot McLarenu přiznal, že trest bere a že kdyby byl Maxem Verstappenem, udělal by to samé. Po vykonání trestu se ocitl na poslední pozici, ale dokázal se dostat na poslední bodovanou pozici a ukořistil i bod za nejrychlejší kolo.
Výsledek však znamená, že Ferrari zůstává ve hře o titul Poháru konstruktérů. McLaren má nyní náskok 21 bodů.
Trest Landa Norrise ale vyvolal mnoho otázek a setkal se i s nepochopením, jelikož komisaři jej potrestali velmi tvrdě. Po výměně ředitele závodu to spíše vyvolává otázky, a to i se situací, kdy nechali ono zrcátko ležet na rovince, než bylo přejeto Valtterim Bottasem. Úlomky poté způsobily defekt jak Lewisovi Hamiltonovi, tak Carlosovi Sainzovi a komisaři konečně situaci řešili.
Lando Norris potvrdil, že se nebude odvolávat proti trestu, který byl podle něj správný. „Jsem velmi zklamaný. Zklamal jsem tým. Tým mi dnes dal skvělý vůz, nejrychlejší na trati, a já to podělal.“
„Nevím, co jsem udělal špatně. Nejsem idiot, když je žlutá vlajka, vím, že musím zpomalit. To je pravidlo číslo jedna, které se učíte už v motokárách. Z nějakého důvodu jsem to dneska neudělal, protože jsem ji neviděl nebo jsem ji přehlédl nebo tak něco. Takže to musím vzít na vědomí.“
„Myslí si, že jsem něco udělal špatně, musel jsem něco udělat špatně. Můžu se týmu do konce roku jenom omlouvat.“
Žlutou vlajku mu do vysílačky nepotvrdil ani jeho inženýr. Navíc mu také byly uděleny tři trestné body do licence. V dokumentu FIA se uvádí: „Telemetrie a on-board jasně ukázaly, že pilot vozu číslo 4 ve žlutém sektoru nesnížil rychlost. Dvojité mávání žlutými vlajkami a žlutá světla pro něj byla jasně viditelná.“
Dále se komisaři odvolávali na bezpečnost, ale sami při závodu pochybili. „Dodržování pravidel pro žluté vlajky je pro bezpečnost všech zúčastněných stran prvořadé a tento požadavek je při každém závodě jasně uveden v prvním bodě poznámek ředitele závodu.“
On-boardy kolující po sociálních sítích situaci vidí jinak. Dle nich Lando Norris neměl šanci vlajky vidět, protože v jednu chvíli svítila modrá vlajka, poté žlutá a ihned zelená.