Polák popisuje svoji bezmoc za volantem letošního Williamsu FW42, který je zároveň pomalý, špatně ovladatelný i agresivní k pneumatikám.
Robert Kubica se potýká s chováním svého vozu již od předsezónních testů. Nejiná byla situace také v úvodních dvou závodech v Austrálii a v Bahrajnu.
Zatímco v Melbourne se i přes shodné nastavení Kubicův monopost ovládal výrazně odlišně od druhého auta týmu, na Sakhiru situaci komplikoval nepříjemný vítr.
„Zatím je to tak, že se opravdu musím snažit, aby se mi podařilo zatočit do zatáčky a neroztočit se, o tom je teď moje pilotování, všechno se tomu podřizuje,“ říká Polák, který se letos po osmi letech vrátil do závodní sedačky vozu Formule 1.
„Musíme přijít na to, co se děje, protože nemám vůbec žádnou rezervu, neexistuje žádný rozsah, ve kterém by auto fungovalo tak, že bych ho skutečně mohl ovládat. Jsem jen pasažér.
Potřebujeme řešení, snad to bude trvat kratší dobu, než si osobně myslím.“
Kubica ke své bezmoci dodal: „V Austrálii jsem přejel jeden obrubník, přes který jezdili všichni, a poškodil jsem auto. V Bahrajnu jsem se obrubníkům vyhýbal. Když jsem je jednou využil v kvalifikaci, zase z mého auta něco odlétlo.
Když začnete zatáčky více utahovat, více namáháte pneumatiky. Je to složitá situace. V některých zatáčkách jsem byl hrozně pomalý, jen abych ochránil pneumatiky, ale i tak mi to klouzalo a já jsem je přehříval.
Já doufám, že přijde den, kdy na všechna tahle omezení budu moci zapomenout, auto bude solidnější, stabilnější a bude také zábavnější ho řídit.“
Williams i po dvou velkých cenách doplácí na problémy s výrobou, kvůli kterým přišel o více než dva dny předsezónních testů. Tým stále trápí nedostatek náhradních dílů. Kubica se přitom obává, že tato situace ještě zdrží snahy řešit aktuální problémy.
Dry track = time to do some laps 🤜🤛#RK88 behind the wheel this afternoon 👌 pic.twitter.com/JQzasH1jTD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 2, 2019