Nico Hülkenberg zavzpomínal na svou kariéru v Renaultu a obvinil Cyrila Abiteboula, bývalého šéfa týmu, že tým činil rozhodnutí, která pro Němce končila špatně.
Nico Hülkenberg se k Renaultu připojil v roce 2017 a nedařilo se mu vůbec špatně. Po celou sezónu jezdil lépe než týmový kolega Jolyon Palmer, který byl od Velké ceny USA nahrazen Carlosem Sainzem. I nad tím měl Hülkenberg převahu a v roce 2018 získal do šampionátu o 16 bodů více. Od roku 2019 v týmu Španěla nahradil Daniel Ricciardo, čímž se podle Hülkenberga kompletně změnila dynamika v týmu. Za novým týmovým kolegou Němec zaostával, což ale připisuje i špatným strategickým rozhodnutím.
„Samo o sobě nebylo těžké být jeho týmovým kolegou. Ale myslím, že během toho období se staly v týmu věci, které, zejména s vedením, pro mě nebyly příliš pozitivní,“ řekl Hülkenberg pro GP Racing.
„Když naberete skvělého jezdce, musíte přesvědčit vedení a zaplatit za to. Ale pak není výkon auta takový, jaký by měl být nebo jaký mělo vedení slíbený, a zvyšuje se tlak. Kromě toho pro mě dopadla špatně některá strategická rozhodnutí.“
Jedno z nich přišlo během Velké ceny Kanady, kde Hülkenberg dostal příkaz, aby nezávodil s Ricciardem.
„Nerozuměl jsem tomu. A to byl jeden z bodů zlomu. Ok, byla to do té doby těžká sezóna, ale rozhodnutí, abychom drželi pozice? Mohl jsem ho bez problémů předjet. Měl jsem čerstvější pneumatiky a mohl jsem ho předjet bez nejmenšího rizika. Pro mě to bylo absurdní vysvětlení. Když se na to dívám zpětně, neměl jsem poslechnout. Samozřejmě by se jim to nelíbilo a vyvolalo by to problémy. No a co? To se stává pořád, že v týmu takové problémy vznikají, a pak sezóna pokračuje a jedete na další závod. Zapomíná se rychle.“
„Potom, myslím někdy v druhé polovině sezóny, už jsem necítil žádnou podporu a uvědomil jsem si, že s vedením už nejsme jeden tým. To, co jsme vybudovali za předchozí dva roky, se tak nějak rozplynulo. Nebylo to dobré a samozřejmě to mělo dopad i na moje výsledky.“
Na konci sezóny z týmu Hülkenberg odešel a strávil tři sezóny mimo formuli 1. Vrátil se v roce 2023 s týmem Haas. Naopak Cyril Abiteboul se na konci 2020 s Renaultem rozloučil a přesunul se k týmu Hyundai do světového šampionátu v rallye.
„Je zvláštní, že po pěti letech už tu není. Já odešel také, ale vrátil jsem se a stále tu budu. To něco znamená,“ neodpustil si Hülkenberg.