
Šéf rudých býků Christian Horner zhodnotil víkend v Austrálii jak z pohledu Red Bullu, tak i sesterské stáje Racing Bulls. Isack Hadjar havaroval již v zahřívacím kole a Liam Lawson nezvládl náročné podmínky ke konci závodu.
Zatímco McLaren ukázal dominantní formu po celý víkend, rakouská stáj si bude muset udělat pár domácích úkolů. Christian Horner i Dr. Helmut Marko se totiž shodli, že Red Bull nedokázal držet tempo britského týmu.
„McLaren má dobře vyvážené auto, zejména ve třetím sektoru vypadá silně. Max (Verstappen – pozn. red.) dobře odstartoval, byl trošku zmáčknut, ale pak skvěle objel Oscara (Piastriho – pozn. red.) zvenčí a dokázal trochu vyzvat, zpočátku i Landa (Norrise – pozn. red.), ale myslím, že jsme prostě byli trochu těžší na pneumatiky, zejména v posledním sektoru. Takže pak se ta mezera začala otevírat. Oscar se dokázal dostat zpět před Maxe. A na intermediálkách to bylo zajímavé, protože hned na konci stintu s intermediálkami se to začalo zase vracet a začali jsme být zase velmi konkurenceschopní,“ vysvětloval začátek závodu Christian Horner.
„Při zastávce v boxech jsme nasadili středně tvrdou sadu pneumatik a trochu mě překvapilo, že na mokré trati všichni nasadili tvrdé pneumatiky – měli jsme pocit, že je tak lépe zahřejeme. A pak přišel opět déšť, který byl opravdu jen v posledním sektoru. První dva sektory byly rychlé a velmi se vyplatilo se dostat přes ně a získat vedení, ale nakonec, když se to všechno odehrálo, se Maxovi podařilo dostat zpátky na druhé místo, což se stalo osmikolový sprint do cíle, a na konci byl opravdu blízko tomu, aby to urval.“
„Myslím, že Lando vypadal, že na konci závodu trochu více tlačil. V šesté zatáčce udělal chybu, vyjel napůl mimo trať. To dalo Maxovi trochu šanci na trati, kde se velmi špatně předjíždí, a pak v dalším kole dostal další šanci. Velmi, velmi těsný závěr vzrušujícího závodu,“ uvedl dále Brit.
Dr. Helmut Marko přidal rovněž svůj pohled: „Můžeme se jim vyrovnat na šest až osm kol, ale pak přijde degradace pneumatik dříve, a to je hlavní problém, na kterém musíme zapracovat. Ale díky podmínkám a aktivací safety caru, tam Max byl a myslím, že v posledních šesti kolech byl rychlejší, ale samozřejmě tam byla jen jedna suchá stopa a předjíždění nebylo možné, takže to, o co se snažil, je dotlačit Landa k chybě. Nepovedlo se mu to, ale myslím, že je to pro nás velmi dobrý výsledek a bude to těžká sezóna.“
Liam Lawson na VC Austrálie nebude vzpomínat v dobrém a Christian Horner k jeho debutu za Red Bull dodal: „Byl to pro něj těžký víkend. Změnili jsme vůz, abychom mu přidali trochu více přítlaku – na této trati se velmi těžko předjíždí. Riskovali jsme, že ho necháme na trati, protože byl mimo bodované pozice, a říkali jsme si, víte co, hoďte si kostkou, třeba to vyjde.“
„Ale právě v tu chvíli začalo více pršet, takže je těžké mu to vyčítat. Víte, za ty poslední hodiny si myslím, že jediný záblesk světla, který si z toho může vzít, je, že na suchých pneumatikách vlastně zajel druhý nejrychlejší čas závodu. Takže si myslím, že pokud tam bylo jedno pozitivum, můžeme si vzít, že jeho tempo vlastně není tak špatné.“
„Příští víkend bude těžký, protože se jede sprintový formát, který ještě nezažil, ale je docela odolný. Tento víkend nebyl reprezentativní pro to, čeho je schopen,“ dodal na konto Liama Lawsona Christian Horner.
Nováček u sesterské stáje Racing Bulls Isack Hadjar havaroval již ve druhé zatáčce zahřívacího kola. K tomu se šéf Red Bullu vyjádřil se slovy: „Podívejte se, bylo to docela srdcervoucí vidět ho takhle zničeného, víte, jeho první závod. Myslím, že když se zamyslí nad víkendem, musí si z toho vzít pozitiva, v trénincích a kvalifikaci předvedl velmi dobrý výkon. Člověk zapomíná, že tihle kluci jsou vlastně jenom děti, a samozřejmě je to pro něj dneska hodně emotivní, ale myslím, že když si to rozebere, může si z toho víkendu vzít strašně moc pozitiv a má před sebou spoustu světlých dnů.“