Rakouská stáj se svým monopostem RB19 zapsala do historie, protože tento vůz překonal všechny statistické rekordy, které královna motorsportu eviduje. Největším úspěchem podle Christiana Hornera je to, že monopost byl lehčí oproti svému předchůdci RB18.
Šéf Red Bullu prozradil, že inženýři dokázali snížit hmotnost vozu téměř o 20 kilogramů, a to bylo rozhodující pro sezónu 2023. Rakouský tým tak dokázal v letošním roce obhájit vítězství v obou šampionátech – konkrétně vyhrál 21 závodů z 22 možných (pouze Carlos Sainz dokázal překazit sérii Red Bullu ve VC Singapuru), ovládl 5 sprintů ze 6 (Oscar Piastri dojel první ve sprintu v Kataru), získal celkově 860 mistrovských bodů a poprvé ve své historii jeho jezdci skončili na prvním a druhém místě v Poháru jezdců.
Monopost RB19 se tak zařadil mezi legendární vozy jako je McLaren MP4/4, Ferrari F2004 a Mercedes W11 – převážně za celým úspěch stála redukce hmotnosti.
„Musíte si uvědomit, že u RB19 bylo velké množství komponentů převzato z RB18 – převodovka, zavěšení, půlka podvozku. Tyto součásti byly pro letošní rok v podstatě hotové. Nejvýznamnější věcí, na kterou jsme se byli schopni zaměřit, byla hmotnost. Byli jsme pozadu ohledně nových pravidel během roku 2021, protože jsme byli v boji o titul, takže auto pro rok 2022 bylo trošku mohutnější,“ vysvětloval Christian Horner.
„Podařilo se nám z auta dostat 20 kilogramů dolů pro letošní rok a dát do pořádku některé nedokonalosti. Bylo tam mnoho dílů z minulého roku a některé komponenty na autě vyhrály, v případě Maxe 19 závodů v letošní sezóně a 15 závodů minulý rok, takže v kombinací je to 34 závodů. Nebyla to jedna konkrétní oblast, ze které jsme ubrali velkou hmotnost. Byly to nepatrné úspory ve všech oblastech vozu. Myslím, že tohle byl pravděpodobně zásadní rozdíl mezi vozem 2022 a 2023,“ dodal šéf Red Bullu.