Horner: Newey a Wheatley jsou jen dva ze dvou tisíc

Horner: Newey a Wheatley jsou jen dva ze dvou tisíc

Red Bull přišel v letošním roce o tři klíčové členy včetně legendárního designéra Adriana Neweyho. Změny přichází v době, kdy se tým připravuje na výrobu nových pohonných jednotek. Christian Horner se však o budoucnost stáje nebojí.

Red Bull prochází procesem restrukturalizace. Svůj odchod z týmu již oznámili guru designu formule 1 Adrian Newey, sportovní ředitel Jonathan Wheatley a šéf strategie Will Courtenay. Newey se od března 2025 ujme nově vytvořené funkce vedoucího technického partnera Aston Martinu. Wheatley se stane ředitelem Audi, protože německý výrobce se připravuje na vstup do formule 1 v roce 2026 a Courtenay se stane novým sportovním ředitelem McLarenu.

Red Bull se připravuje na to, že se v roce 2026 poprvé stane výrobcem pohonných jednotek, protože v rámci nových pravidel spolupracuje s Fordem. Když se Christiana Hornera na ztrátu Neweyho a Wheatleyho ptala televizní stanice Channel 4, zdůraznil, že tato dvojice tvoří pouze 0,1 % všech zaměstnanců Red Bullu, přičemž jejich pověst znamená, že přitahují pozornost.

„S Adrianem Neweym jsme zažili úžasné období. Byl velkou součástí všeho, co jsme dokázali, a budeme na něj vzpomínat s velkou láskou a hrdostí na vše, čeho jsme společně dosáhli,“ řekl Horner. „Adrian přemýšlel o odchodu do důchodu už deset let, takže jsme věděli, že to jednou přijde. Připravovali jsme se na to a věřím, že zvládneme pracovat i bez něj. Zkrátka se nakonec rozhodl pokračovat ve své práci jinde.“

„Jonathan Wheatley byl také dlouholetým členem stáje. Ale skutečnost je taková, že to jsou jen dva lidé z 2000. Během posledních 12 měsíců jsme přijali téměř 250 zaměstnanců. A to nemluvím o více než 200, které jsme koupili od Mercedesu. Hodně se soustředíme na ty dva, kteří odcházejí, protože ti jsou o něco více na očích veřejnosti,“ dodal Christian Horner.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →