McLaren podal žádost na přezkoumání trestu, který dostal Lando Norris po incidentu s Maxem Verstappenem v závěrečné části závodu na Velké ceně USA. Mezinárodní automobilová federace ale žádost zamítla.
Ve čtvrtek bylo potvrzeno, že McLaren podal žádost o přezkoumání pětisekundové penalizace, kterou dostal Lando Norris za předjetí Maxe Verstappena mimo trať. V pátek se konalo slyšení, při kterém se musel zástupce týmu zúčastnit videokonference s komisaři. V dokumentu zveřejněném FIA se uvádí, že slyšení určí, zda existuje „významný a relevantní nový prvek, který nebyl straně žádající o přezkoumání v době příslušného rozhodnutí k dispozici“.
Pokud by tak nastalo, bylo by druhé slyšení. Ovšem bylo oznámeno, že komisaři žádost zamítli.
V dokumentu, který vysvětluje výsledek případu, se uvádí, že McLaren tvrdil, že tvrzení v původním dokumentu rozhodnutí bylo nesprávné, a to, že „vůz 4 předjížděl vůz 1 zvenčí, ale nebyl na úrovni vozu 1 na apexu“.
Tým naznačil, že šlo o chybu, protože měl důkazy, že Norris již předjel Verstappena a byl před ním „v brzdné zóně“. Red Bull, zastupovaný Jonathanem Wheatleyem, vyjádřil přesvědčení, že v tomto případě nebyla splněna kritéria pro úspěšné podání žádosti o „právo na přezkoumání“.
V dokumentu se dále uvádí: „McLaren zřejmě tvrdí, že zjištění komisařů, že „vůz 4 předjel vůz 1 před apexem (a tedy vůz 1 byl předjíždějícím vozem) a že tato údajná chyba je sama o sobě novým prvkem.“
„To je neobhajitelné. Žádost o přezkum se podává za účelem opravy chyby (skutkové nebo právní) v rozhodnutí. Jakýkoli nový prvek musí tuto chybu prokázat. Chyba, jejíž existenci je třeba prokázat, nemůže být sama o sobě prvkem uvedeným v článku 14.“
„V tomto případě je koncepce, že písemné rozhodnutí bylo významným a relevantním novým prvkem nebo že chyba v rozhodnutí byla novým prvkem, neobhajitelná, a proto se zamítá.“
Komisaři také uvedli, že věří, že žádost McLarenu byla podána v dobré víře.
„Bereme na vědomí rozhodnutí komisařů zamítnout naši petici požadující právo na přezkoumání,“ uvedl McLaren v následném prohlášení.
„Nesouhlasíme s výkladem, že dokument FIA, díky němuž se soutěžící dozví o objektivní, měřitelné a prokazatelné chybě v rozhodnutí stevardů, nemůže být přípustným „prvkem“, který splňuje všechna čtyři kritéria stanovená ISC, jak je uvedeno v článku 14.3. Chtěli bychom poděkovat FIA a stevardům za to, že se tímto případem včas zabývali. Budeme i nadále úzce spolupracovat s FIA, abychom dále pochopili, jak mohou týmy konstruktivně napadnout rozhodnutí, která vedou k nesprávné klasifikaci závodu.“