Týmy chtějí zamezit zdržením na letištích či uvíznutí v karanténách během cest na velké ceny. Požadují tedy jasné informace.
Týmy Formule 1 musí dostat jasné informace ohledně možných rizik spojených s cestováním na Velkou cenu Austrálie, úvodní závod sezóny 2020, a další bezprostředně následující. Říká to šéf stáje Ferrari Mattia Binotto.
Potíže již ovlivňují předsezónní testy Formule 2, které startují v neděli na okruhu v Bahrajnu.
Chybět na nich bude dánský pilot týmu ART Grand Prix Christian Lundgaard, jenž uvízl v karanténě na kanárském ostrově Tenerife. Někteří členové stájí se zatím do dějiště nedostali, jiní nedorazí vůbec.
”Dostat se na testy je těžké,” říká Binotto. “Někteří naši inženýři, kteří tam měli jet, zůstávají doma. Namísto riskování, že tam pojedou a nakonec někde zůstanou několik nebo mnoho dní, zůstali doma.
Myslím, že zkrátka potřebujeme nějaké ujištění, než vyrazíme. Nemyslím si, že je dobré, abychom se o situaci dozvídali, až někam přijedeme. Pokud někde probíhají lékařské kontroly, potřebujeme to vědět.
Musíme samozřejmě chránit svoje zaměstnance. Máme za ně kolektivní i individuální zodpovědnost.”
Šéfové týmů se v pátek dopoledne během předsezónních testů v Barceloně setkali s výkonným ředitelem Chasem Careym, aby situaci projednali.
Diskuze se například točila kolem témat, zda by se například v Austrálii vůbec závodilo, pokud by jeden nebo dva týmy kvůli omezením nemohly dorazit.
Situace je nyní náročná zejména pro italské týmy. Podle Binotta jde ale kvůli provázanosti týmů ještě o víc.
”Nejde jen o dva, protože poskytujeme asistenci také týmu Haas a Alfě Romeo. Týkalo by se to tedy čtyř stájí a zároveň Pirelli, jejichž situaci musíme pochopit.”