
Formule 1 a FIA jednají o systému, který by v roce 2026 pomohl výrobcům motorů, kteří budou výrazně zaostávat. Cílem je udržet konkurenci vyrovnanou a vyhnout se tak dominanci, jakou jsme viděli například u Mercedesu v roce 2014.
Formule 1 se připravuje na velkou revoluci v pohonných jednotkách, která vstoupí v platnost již příští rok. Nové motory budou kombinovat spalovací a elektrický výkon v poměru 50:50 a budou využívat plně udržitelné palivo. Během nedávného zasedání Komise F1 v Ženevě se však objevily obavy, že by mohlo dojít k podobné situaci jako v roce 2014, kdy Mercedes získal obrovskou technickou výhodu a zbytek pole výrazně zaostával. Aby se zabránilo příliš velkým rozdílům ve výkonnosti mezi jednotlivými dodavateli pohonných jednotek, tak se diskutuje se o několika možnostech.
Zvažuje se například více času na testování motorů nebo zvýšení rozpočtového limitu pro vývoj. V roce 2026 budou v F1 dodávat pohonné jednotky značky Ferrari, Honda, Mercedes, Audi a Ford (ve spolupráci s Red Bullem).
Dalším diskutovaným tématem byla obava, že baterie nebudou schopné poskytnout dostatek elektrické energie na úsek celé rovinky, což by mohlo značně zhoršit výkonnost na tratích jako Monza nebo Las Vegas. Jedním z možných řešení je snížení důrazu na elektrickou část pohonné jednotky na některých okruzích. Tato varianta se však nelíbí například Mercedesu.