Ferrari své jezdce připravilo v Monaku o téměř jisté vítězství a možná i o potenciální „double“. Leclerc byl pochopitelně velmi rozhořčen. Podle jeho slov se stáj musí takových chyb už vyvarovat.
Už to vypadalo, že Leclerc „kletbu“ na domácí půdě prolomil, když získal pole position, po startu si vedení obhájil a budoval si pohodlný náskok, tak následná špatně zvolená strategie zapříčinila to, že se dokonce propadl až na čtvrté místo. Ostatně podobně na tom byl i jeho týmový kolega Carlos Sainz.
Začalo to nepochopitelným povoláním do boxů, když Leclerc odjel na gumách do přechodných podmínek pouze tři kola, posléze došlo k nedorozumění během výměny na pneumatiky do sucha. Ferrari totiž oběma jezdcům naráz nařídilo návštěvu mechaniků, tudíž Leclerc ztratil cenný čas, když čekal, než vymění gumy na Sainzově voze. „Občas se může chybovat, ale dneska to bylo příliš,“ kritizuje Monačan.
„Jsem zvyklý na to, být doma zklamaný,“ naráží na fakt, že se mu v ulicích monackého knížectví lepí smůla na paty. Letos je to poprvé, co závod dokončil. Avšak z nedělního závodu si namísto 25 bodů odvezl „pouze“ 12 bodů. „Ale tohle se nám nesmí stávat. Především ne v takové situaci, ve které se nacházíme. Jsme extrémně silní, naše rychlost je silná. Musíme naše možnosti využívat a nesmíme ztrácet tímto způsobem tolik bodů.“
24 letý závodník připomíná, že zejména za okolností, jaké panovaly v Monaku, se jezdec spoléhá na boxovou zídku: „Při těchto podmínkách se spoléháte na to, co vidí tým. Nevidíte, co dělají ostatní s intermediálkami a pneumatikami do sucha. Zeptali se mě, jestli chci vyměnit pneumatiky do deště za slicky. Řekl jsem: ‚Ano, teď ale ještě ne, nýbrž o něco později.‘ Nechápu, co nás přimělo k tomu změnit názor a jít na intermediálky.“
Proč tedy strategii změnili? Zřejmě je k tomu dohnal fakt, že v daný okamžik byly gumy do přechodných podmínek značně rychlejší. Díky tomu a undercutu Red Bullu se Pérez dostal před něj. Avšak po třech kolech se rozhodli u stáje z Maranella pro „double pitstop“. Zatímco Sainz šel okamžitě z pneumatik do mokra na slicky, tak Leclerc už měl o zbytečnou zastávku navíc a ke všemu se propadl právě až za Španěla.
„První rozhodnutí bylo zcela jasné – a zcela špatné. A pak začal chaos,“ popisuje Lelcerc, jehož tým si uvědomil až příliš pozdě, že jej ještě neměl povolávat. Nicméně po této zastávce se Leclerc ocitl až za Maxem Verstappenem na čtvrém místě.
Sainz: Outlap mě stál vítězství
Podobnou zkušenost se zpackanou strategií má i Sainz, který měl také šanci na vítězství poté, co se Leclerc propadl. Avšak pitstop ve 21. kole jej odsoudil k druhému místu. Přestože podle propočtů měl zůstat před Pérezem, kterého zastávka ještě čekala, tak se tak nestalo a Mexičan se na trať vrátil s dvouvteřinovým náskokem, jelikož se Sainz zasekl ve svém outlapu v provozu.
„Měl jsem pocit, že jsme udělali vše, co jsme měli. Na mokrých pneumatikách jsme zůstali trpěliví, udělali jsme správné rozhodnutí jít na slicky a hrozný outlap, kde jsem byl zaseknutý za vozy o kolo zpět, měl stál vítězství. Musíte pochopit moji frustraci, protože čistý outlap mě dnes stál vítězství. Ale takový sport občas je,“ zhodnotil rodák z Madridu, jenž překonával pomalejší jezdce téměř celé kolo.