
Ředitel Renaultu přiznal pochybení v přípravě motoru na závody v Mexiku.
Velká cena Mexika byla pro Renault velkou ranou z hlediska spolehlivosti. Kvůli poruše motoru závod skončil předčasně třem jezdcům s motorem Renaultu: Ricciardovi, Hülkenbergovi a Hartleymu. Nemluvě o poruchách v kvalifikaci a trénincích.
Ředitel továrního týmu Renaultu ve Formuli 1, Cyril Abiteboul, řekl, že tým zvolil špatný přístup k netradiční trati s velkou nadmořskou výškou.
„Udělali jsme chybu v posouzení naší připravenosti v oblasti snahy o rovnováhu formy a spolehlivosti. Když se podíváte na to, jak byly auta okolo rychlá, je jasné, že mnoho týmu k problému přistoupilo správně.“
Tři motory závod nevydržely, i když vítězný monopost Maxe Verstappena byl poháněn motorem Renault.
„Jsme extrémně konkurenceschopní. Obrácená strana mince je, že jsme nedokázali mít takovou spolehlivost, jako máme formu. Zároveň naše posouzení situace vyneslo Renaultem poháněné auto na nejvyšší stupínek na pódiu.“
„Bylo to klimatickými podmínkami, ale o tom jsme věděli. Už dva roku tu jezdíme, víme, co máme očekávat. Nemůžeme se vymlouvat. Možná bychom měli zaujmout skromnější postoj a akceptovat fakt, že se o motory musíme starat lépe. Musíme pochopit, co jsme při přípravě na víkend udělali špatně.“
Za příklad správného přístupu dává Abiteboul Mercedes. Hamilton se sice protloukal polem pomaleji než jindy, ale auto bylo dokonale spolehlivé a deváté místo dostatečně pokrylo případní posun Sebastiana Vettela na pódium.
„Když se kouknete na Mercedes a na způsob, jakým se Hamilton v závodech dostával startovním polem, je to v porovnání s jinými závody úplně jiné. Trápil se, aby udržel krok s Fernandem, nemohl předjet Kevina nebo Sainze. To vypovídá o způsobu, jakým Mercedes přistoupil k tomuto víkendu a který může být příkladem v následujících letech.“