Ferrari si výsledek GP Austrálie rozhodně za rámeček nedá. Jeho jezdci skončili na čtvrtém, resp. pátém místě. Dojeli zejména na špatně zvolenou strategii.
„Ferrari by bylo mistrem zimních testů, kdyby něco takového existovalo,“ zhodnotil výkony Ferrari v Barceloně šéf Red Bullu Christian Horner.
Ovšem místo očekávané převahy nad Mercedesem zažila italská stáj v Melbourne obrovský debakl a porazil je dokonce i Hornerův svěřenec Max Verstappen, jehož vůz pohání nově motory od Hondy.
Kam se tedy poděla rychlost SF90? „Nebylo to to, co jsme očekávali. Měli jste pravdu. Počínaje prvním tréninkem jsme nemohli najít dobré vyvážení. To byl jeden z důvodů, proč jsme měli problémy s pneumatikami,“ vysvětluje náhlý výkonnostní propad šéf týmu Mattia Binotto. Nepodařilo se jim to zachránit ani novým nastavením. „To byl ten největší problém. Nevyhovující nastavení vedlo k tomu, že jsme nemohli ideálně využít pneumatiky.“
1 Check out that rapid start from @ValtteriBottas 👀
2 How close did those Ferraris get?!? 👀
Those dramatic opening few seconds of the #AusGP, from the perspective of @Charles_Leclerc #F1 pic.twitter.com/MeiMRSR7xO
— Formula 1 (@F1) March 17, 2019
„V továrně musíme v klidu zanalyzovat, co se tu stalo. Ale zůstávám přesvědčený o tom, že máme dobré auto. Barcelona je zcela odlišný okruh než Albert Park. Barcelona je hladká, zdejší trať je hrbolatá, k tomu jsme měli zcela odlišné teploty. Bylo i větrněji než ve Španělsku. To všechno hraje roli. Pravý potenciál Ferrari jsme po celý víkend neviděli.“
Mnozí se divili, proč neabsolvoval Charles Leclerc druhou zastávku. Nic by tím totiž neztratili, protože náskok na šestého Kevina Magnussena byl již obrovský. Nicméně nechali Monačana na trati a ještě sáhli po týmové režii, tudíž musel Leclerc zůstat za Sebastianem Vettelem.
„Přemýšleli jsme o tom (povolání Leclerca k mechanikům). Ale každá zastávka v boxech přináší určitá rizika. Pro mě bylo důležitější, aby dojela obě auta do cíle.“
„V tomto okamžiku závodu jsme nechtěli výsledek ohrozit a dovést obě auta do cíle. Vettel jel na středně tvrdých pneumatikách a s touto specifikací si nerozuměl. Nedávalo smysl, aby Leclerc útočil. Když nemůžete závod vyhrát, potom musíte získat co nejvíce bodů. A o to jsme se pokusili.“
Maranellským zjevně chyběla rychlost, a to především v pomalých pasážích.
„Na nejvyšší rychlosti jsem se ještě nedíval. Čas jsme ztratili v zatáčkách, protože chybné vyvážení vedlo k tomu, že jsme nemohli optimálně využívat pneumatiky.“
Se znepokojivým výsledkem si Binotto nedělá příliš hlavu. „Ne. Nutno podotknout, že to všechno přišlo nečekaně,“ odpověděl. „A samozřejmě, že jsme si při problémech s vyvážením nejdříve mysleli, že to dostaneme během víkendu pod kontrolu. To se však nestalo. Přijdeme na kloub tomu, proč se to dnes nepodařilo. Dnes na to nemám žádnou odpověď. Zůstáváme klidní, protože věříme v potenciál tohoto auta. Jsme toho názoru, že to byla výjimka, která se doufejme nebude opakovat. A je to asi pro nás i dobrá lekce.“
Leclercův debut v červeném hodnotí jak jinak než pozitivně: „Jsem opravu spokojený. Ukázal se jako týmový hráč. V autě ze sebe vydává všechno. Popohání inženýry. Celkově vzato měl dobrý víkend, i když sám ví, že třetí část kvalifikace nebyla perfektní. Ve druhé části Grand Prix jel dobře.“