Mattia Binotto se rozhovořil o výběru druhého pilota. Zkušeného pilota již mají a teď hledají mladý talent, který pomůže týmu růst dlouhodobě. Mezi zmiňovanými jmény je například Mick Schumacher. Binotto ale zdůraznil, že týmu potrvá roky, než bude moci bojovat o šampionát.
Sauber pomalu ale jistě přechází přerodem v Audi, které se chystá do formule 1 vstoupit v roce 2026. Na příští rok už mají vybraného jednoho jezdce, a to Nica Hülkenberga, který týmu díky svým zkušenostem může velmi pomoci.
Německá automobilka pro něj ale stále hledá týmového kolegu. Mezi jmény, které byly s týmem spojovány, se objevil například Valtteri Bottas, který stále nemá sedačku na příští rok, a nebo mladý pilot F2 Gabriel Bortoleto. A stále se mluví o Mickovi Schumacherovi, který má za sebou (sice ne úplně úspěšné) dvě sezóny ve formuli 1 a jedná se o mladého talentovaného jezdce, který může týmu i díky svému jménu mnoho nabídnout.
„Máme luxus v tom smyslu, že nemusíme s výběrem spěchat, protože ostatní týmy už se rozhodly, kdo za ně bude jezdit. Jsou dvě základní možnosti; na jedné straně zkušenost, která nám pomůže růst. Na druhé straně mladý, talentovaný jezdec, který nás může doprovázet v cestě na vrchol,“ řekl Mattia Binotto pro italské noviny Corriele della Sera.
Dotázán byl také právě na Schumachera, kterého Mattia Binotto dobře zná ze svého působení ve Ferrari. „Rozhodně ho zvažujeme. Potkal jsem se s ním a mluvil jsem s ním. Znám jej už dlouho, protože byl součástí jezdecké akademie Ferrari. Znám jeho silné stránky a přednosti. Je jedním z těch, o kom uvažujeme.“
Audi je ale velmi cílevědomý a dlouhodobý projekt, a proto musí Binotto myslet hlavně na budoucnost týmu.
„Jsme teprve na začátku hory. Před námi je Everest a my teď vidíme jen základnu. Rozhodujeme se, na kterou stranu budeme lézt, ale prvně si musíme stanovit cestu. Když se porovnáme s našimi soupeři, máme asi o 400 lidí méně. Musíme jich mít více, abychom mohli konkurovat na stejné úrovni, a nenajdeme je za dva dny, a třeba ani ne ve formuli 1. Naší volbou je investovat do mladých lidí.“
„Jiným týmům trvalo roky, než se dostaly na vrchol. Jean Todt přišel do Maranella v roce 1993 a první titul konstruktérů měli až v roce 1999. To samé platí pro Mercedes. Bude to trvat pět až sedm let. Očekáváme, že budeme moci bojovat až v roce 2030.“