Šéf týmu McLaren Andrea Stella řekl, že Mercedes měl méně co ztratit, když se rozhodl pro strategii s jednou zastávkou, která pomohla Georgi Russellovi vyhrát letošní Velkou cenu Belgie.
McLaren ponechal oba své jezdce na strategii se dvěma zastávkami, přestože se zdálo, že mají dobré předpoklady vyzkoušet strategii s jednou zastávkou. George Russell absolvoval první zastávku v boxech v 11. kole, zatímco Lando Norris zajel do boxů až v 15. kole a druhou výměnu absolvoval ve 30. kole.
Andrea Stella uvedl, že strategie s jednou zastávkou byla odvážným rozhodnutím, ale připustil, že existují dva důvody, proč McLaren nevyužil její potenciál. „Degradace pneumatik byla menší, než se očekávalo, a předjíždění bylo obtížnější, než se čekalo. To tedy znamenalo, že do hry vstoupila strategie s jednou zastávkou v boxech.“
Lando Norris jel za Russellem, když ho McLaren ve 30. kole přivezl na druhou zastávku v boxech. Stella řekl, že držet se strategie s jednou zastávkou vyžadovalo jistou dávku odvahy: „Pro Russella, který byl za Oscarem Piastrim, to znamenalo menší ztrátu a myslím, že měl větší motivaci to udělat, a nakonec to fungovalo. Dobrá práce pro Mercedes a Russella, že se jim to podařilo. Bylo obtížné získat zpět pozice v průběhu závodu kvůli dvěma faktorům, které jsem již zmínil. Přesto je to velmi pozitivní výsledek, další pódium pro McLaren a silný závěr první části sezóny.“
Oscar Piastri dojel třetí se strategií dvou zastávek. V závěru se přiblížil oběma jezdcům Mercedesu a Stella přiznal, že si mysleli, že bude mít šanci na ně zaútočit: „Čekali jsme, že by Lewis Hamilton mohl George předjet a ten by pak byl snadnějším cílem. Ale on odvedl tak dobrou práci, že si udržel vedení navzdory starým pneumatikám, takže je to prostě dobrá práce George Russella.“
„S našimi jezdci jsme dnes velmi spokojeni. Oscar do toho dal opravdu všechno, od něj samotného to byl velmi útočný závod. A Lando bohužel tratil pozice na startu a ty se po několika kolech ukázaly být dražší, než jsme si původně mysleli.“
Norris byl sám se sebou nespokojený poté, co v prvním kole najel na výjezdu z La Source do štěrku a zaostal za několika svými soupeři: „Vyjel jsem v první zatáčce, a to mi zkazilo celý závod, takže to je všechno. Špinavý vzduch vás stojí strašně moc a já byl pořád ve špinavém vzduchu. Těch pár kol, co jsem měl čistých, když jsem byl za Carlosem Sainzem na konci prvního stintu, když jel dlouho, bylo auto dobré. Myslím, že začalo trochu ožívat. Pak jsme Carlose podjeli, a nakonec jsme dojeli o devět sekund dřív. Takže si myslím, že tempo bylo dnes o něco lepší, jen se s tím nedalo nic dělat.“